نیاز به واکسیناسیون 70٪ گروههای هدف در مناطق کم درآمد زنجان



ایسنا / زنجان استاندار زنجان گفت: با توجه به وضعیت قرمز و سیاه واکسیناسیون در مناطق آسیب پذیر و آسیب پذیر کمتر زنجان ، واکسیناسیون گروه های هدف در این مناطق باید با اعتماد سازی به 70 درصد برسد.

فتح الله حقیقی امشب (12 ژوئیه) در ستاد استانی برای پیشگیری و کنترل تاجگذاری که در سالن پیامبر اعظم (ص) استان زنجان برگزار شد ، گفت که پس از 17 ماه شیوع ویروس تاج ، ما قادر هستیم که سوال کرونا واضح باشد. و این واضح است ، وی گفت: در هفته سوم جولای ، در مقایسه با هفته دوم جولای ، 596 بستری در بیمارستان های کرونر افزایش یافته و روند بیماران سرپایی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علی رغم تلاش زیاد ، PCU به زیر 20 درصد نرسیده است و به دلیل افزایش ویروس کرونا در استان ، آمار در زنجان مردد است ، افزود: سلطانیه تنها شهری است که PCR به زیر 20 درصد رسیده است ، اما به دلیل جمعیت کوچکتر امکان تغییر سریع آن وجود دارد و قابل اطمینان نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دلیل درگیری بین برخی استان های کشور و پیک پنجم کرونا ، دیر یا زود استان زنجان درگیر این وضعیت خواهد شد ، توضیح داد: در چهارمین مورد مرگ عروق کرونر پیک در استان زنجان به دلیل واکسیناسیون م andثر و انطباق با پروتکل ها 52٪ کاهش می یابد.

استاندار زنجان با تأکید بر لزوم انجام واکسیناسیون بیشتر در مناطق کم درآمد زنجان گفت: واکسیناسیون در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق استقبال چندانی ندارد. بنابراین ، ما باید واکسیناسیون گروه های هدف را در مناطق آسیب پذیر تا 70 درصد افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید  آب در مناطقی که در هالخال با کمبود آب روبرو هستند از طریق یک مخزن تأمین می شود

حقیقی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون تجمعی در استان زنجان از بهترین استان های کشور است اما باید بدانیم کرونا قابل مقایسه نیست ، گفت: برای تغییر رنگ باید کمیسیونی با حضور مقامات ذیربط و ذی نفوذ تشکیل دهیم. از مناطق قرمز و سیاه به یک طرح واکسیناسیون زرد – جدی باش

وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن مسئله ویروس کرونا افزود: کمیته اطلاع رسانی باید به تعهدات خود در مورد واکسیناسیون و وضعیت فعلی ویروس کرونا عمل کند و اعتماد مردم را جلب کند ، زیرا واکسیناسیون بسیاری از مشکلات موجود و مشکلات ویروس کرونا را برطرف می کند. “

این مقام مسئول با اشاره به جدی بودن موضوع انطباق با پروتکل های بهداشتی زنجانی ، توضیح داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان زنجان کاهش یافته است. بنابراین ، همه اعضای پایگاه عملیاتی کرونا باید از طرفداران بهداشت حمایت کنند. همچنین لازم به ذکر است که کلیه اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و باید کمیته نظارت و بازرسی در این زمینه تقویت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید