جوکار: دولت باید 4200 تن یارانه به مصرف کنندگان لبنیات اعطا کند / شبکه توزیع کشور بیمار است


وی در گفت وگو با خبرنگار فارس یزد ، محمد صالح جوکار ، خشکسالی های اخیر را یکی از عوامل موثر در ایجاد مشکلات فراوان برای کشاورزان دانست و گفت: “متأسفانه اراده لازم برای حل مشکلات کشاورزان در وزارت کشور و جهاد کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: قبل از بحران ، دولت باید تصمیمات لازم را برای رفع موانع کشاورزان می گرفت اما متأسفانه تاکنون اقدام موثری انجام نشده است.

نماینده مردم یزد ، اشکذر ج مجلس وی با بیان اینکه سیستم توزیع کشور دچار مشکل است ، گفت: استفاده از بخش خصوصی و جذب کشاورزان برای حل مشکلات ضروری است.

جوکار ذبح دام های مولد را فاجعه تلخی ناشی از سو mis مدیریت مسئولان مرتبط عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات مشترک با کشاورزان استان و رئیس فراکسیون کشاورزی مجلس از جمله اقدامات انجام شده در دستور کار نمایندگان مجلس است. برای رسیدگی به نگرانی های اتحادیه پرورش دهندگان.

رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مجریه گفت: سهامداران باید از برنامه ریزی دقیق دام و طیور برای نیمه دوم سال جاری اطمینان حاصل کنند تا مشکلات بیشتر نشود.

وی شفافیت نحوه توزیع 4200 تومان را یکی دیگر از نگرانی های جدی و منطقی کشاورزان دانست و گفت که دولت ها باید تکلیف را روشن کنند و مردم و کشاورزان را در اسرع وقت آگاه کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: اگر بحث تولید و واردات دام باشد که این ورودی ها را آزاد کنید در قالب اگر کاملاً با ارز آزاد وارد کشور شود ، می توانیم 4200 تن یارانه ارزی به تولیدکننده یا در پایان زنجیره تولید به مصرف کننده بدهیم و بدین ترتیب مفسدان را از این روند کاملاً قطع کنیم.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت واردات و موجودی ذرت

وی تأكید كرد: فقط از این طریق می توان فساد در این بخش را ریشه كن كرد ، در غیر اینصورت هرچه یارانه واردات توزیع می كنیم به جز فساد و رانت به نفع كشور نخواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان استان یزد افزود: به دلیل بی تدبیری در شرایط فعلی مردم و تولیدکنندگان و تولیدکنندگان ناراضی هستند و تنها دلالانی هستند که واقعاً از این بازار سود می برند و از مشکلات راضی هستند. “

انتهای پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید