رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و امارات می گوید با وجود شیوع تاجگذاری ، اکسپو دبی برنامه های گسترده ای را برای حضور بازدیدکنندگان تنظیم کرده و قصد دارد 60 میلیون دوز واکسن برای آنها تهیه کند.
به گزارش ایسنا ، فرشید فرزانگان در نشست تشریح برنامه های ایران در نمایشگاه دبی ، اظهار داشت: امروز صنعت نمایشگاه در جهان یک بخش بسیار مهم برای اقتصاد ملی و بین المللی و چندین میلیون نفر در تمام طول سال با سرمایه گذاری های کلان در آن را
وی با بیان اینکه بیش از 32000 نمایشگاه بین المللی در جهان داریم ، اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد بیش از 4.5 میلیون شرکت در طول سال در این نمایشگاه ها شرکت می کنند و این تنها 3.2 میلیون شغل ایجاد می کند. این رقم روشن است و در صورت عبور از بحران تاج ، می توان پیش بینی کرد که این ارقام در سالهای آینده افزایش یابد.
رئیس اتاق ایران و امارات ادامه داد: در حال حاضر میزان سرمایه گذاری انجام شده در صنعت نمایشگاه 137 میلیارد دلار برآورد می شود اما سود حاصل از این محل 325 میلیارد دلار برآورد می شود.
فرزانگان توضیح داد که نمایشگاه دبی چیزی فراتر از یک نمایشگاه است ، بلکه فرهنگ ملی کشورها را ارائه می دهد: اولین نمایشگاه در سال 1851 در لندن برگزار شد و از آن زمان بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در سال های مختلف میزبان این رویداد بوده اند و این زمان برگزار خواهد شد دبی نمایشگاه 2020.
وی افزود: امروز پس از بازی های المپیک و جام جهانی ، نمایشگاه بزرگترین رویداد بین المللی است که در آن فرهنگ ملت ها ارائه می شود و تلاش می شود راه حل های اساسی مشکلات جهانی با مشارکت همه کشورها ارائه شود. ایران در نمایشگاه های اخیر حضور پررنگی دارد و در دبی بخش مربوط به ایران یکی از مهمترین غرفه ها خواهد بود.
رئیس اتاق ایران و امارات با بیان اینکه پیش بینی می شود بین 25 تا 40 میلیون بازدید کننده در این نمایشگاه حضور داشته باشند ، توضیح داد: این رویداد از اکتبر 1400 تا آوریل 1401 برگزار می شود. دبی 42 میلیارد دلار برای میزبانی این رویداد هزینه کرده است و با وجود تاج تلاش شده است تا بازدیدکنندگان از 190 کشور را در دسترس قرار دهند. همچنین 60 میلیون دوز واکسن برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه وجود دارد.
فرازنگان به بخش ایرانی نمایشگاه نیز گفت: غرفه ایرانی با هزینه ای در حدود 9 میلیون دلار ساخته می شود. در این بخش تلاش می شود تا نشانه هایی از فرهنگ و تاریخ ایرانی نشان داده شود و شرکت های ایرانی باید آمادگی لازم را برای همکاری با شرکت های بین المللی در سراسر جهان داشته باشند تا بتوانند محصولات و زیرساخت های خود را تبلیغ کنند. بخش ایرانی رسماً در ماه آگوست تحویل داده می شود و با حضور مقامات وزارت صمت ، فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ، قطعاً بخش ما یکی از مهمترین و بهترین بخشها در بین تمام کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه خواهد بود.
انتهای پیام