مخاطبان خبرآنلاین آنها همچنین در مورد این موضوع نظرات مختلفی داشتند. سارا در این باره می نویسد: “این طرح با هم برنامه های خوب و بدی دارد … در گذشته ، آنها حتی بیشتر به فکر آموزش در زمینه های میان رشته ای و جدید بودند ….. این ایده عالی بود …” به هر حال ، من فکر می کنم که همیشه باید جایی برای خلاقیت وجود داشته باشد. “
جواد همچنین می نویسد: “با احترام ، ایده خوبی هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. افرادی با مناطق غیرمرتبط هستند که سواد اولیه و دانش دوره را ندارند و این قانون را نقض می کند و با گذراندن پیش شرط ها ، آنها یکسان و یکسان نیست. کلاس و معلم و سایر دانش آموزان وقت خود را در آموزش می گذرانند. “قانون بسیار خوبی است.”
“وقتی کارمندان سازمان سنجش در قلب جامعه نیستند و نمی دانند فارغ التحصیلان چه می خواهند ، طبیعی است که چنین بخشنامه ای صادر شود ، در هیچ کجای دنیا ربطی به فارغ التحصیلی ندارد ، شما چه لیسانس می گیرید؟ درجه از؟ “
محمد همچنین نوشت: “با وضع قوانین منفی ، نمی توان سیستم آموزشی را اصلاح کرد. این امر فقط باعث تضعیف حقوق کسانی می شود که به دلیل عدم رهبری علمی مناسب ، دوره های کارشناسی نا مناسب را انتخاب کرده اند و به ویژه با جلوگیری از ورود افراد مستعد به علوم انسانی ، این رشته ها را بیش از هر زمان دیگری در ایران تضعیف می کند. وی افزود: با اصلاح كنكور ، از جمله اصلاح شانس دوره های تخصصی و همچنین مصاحبه با افرادی كه تغییر رشته می دهند یا افزایش تعداد واحدهای جبرانی این دانشجویان ، می توان این مشكل را حل كرد.
علی خلیلی او به عنوان یک مخالف معتقد است: ” “به نظر می رسد که محدودیت در انتخاب منطقه درست نیست ، زیرا همانطور که گفته شد ، بیشتر دانش آموزان ، یک بار در محیط آموزشی ، علایق و توانایی های آنها را بیشتر می کنند ، بنابراین نباید با سرنوشت آنها بازی کرد.”
۴۷۴۷