در مسابقه جدید رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه چه اتفاقی می افتد؟ / “نونخ” ساخته آقاانی عازم ABU – صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمعلی فهیم دانش ، مشاور رئیس جمهور و مدیرکل روابط بین الملل رسانه ملی ، در این نشست با ارائه آثار منتخب رادیو و تلویزیون در جشنواره پخش آسیا-اقیانوسیه ، گفت که مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه در ماه نوامبر 1400 برگزار شد. در میان آثار ارسال شده توسط معاون برگزاری با تمرکز بر تولیدات استانها ، 16 اثر فاخر توسط دبیرخانه این جشنواره ساخته ایم.

وی با بیان اینکه هیئت داوران این دوره در امور بین الملل رسانه ملی از مارس 1999 آغاز شده است ، گفت: “پس از اعلام دعوت و دریافت برنامه ها ، 500 اثر وارد مرحله داوری شدند و ما 16 مورد را انتخاب کردیم و آنها را به ABU ارسال کردیم. “

فهیم دانش با بیان اینکه در دیپلماسی رسانه سعی کردیم از تجربه برنامه نویسان موفق استفاده کنیم ، گفت: علی رغم تحریم های ظالمانه علیه کشورمان ، صداوسیما با تولید آثار مطلوب سعی کرد “امید و زندگی” را به مردم سراسر جهان نشان دهد . “

مدیرکل روابط بین الملل با اشاره به آثار انتخاب شده برای جشنواره ABU گفت: “از این موضوع ، کاری از مهاباد در بخش ورزش ، گزارشی از مرکز فارس در بخش اخبار ، کاری از مرکز یزد در بخش سرگرمی و کاری از گروه کودک تلویزیون دو سیما به عنوان شاهکار شبکه مستند در بخش مستند شبکه جام جم و در بخش چشم انداز ویژه ABU با موضوع “زندگی و امید” انتخاب شد.

به گفته فهیم دانش ، در قسمت داستان ها ، سریال “نون خ 3” توسط شبکه اول سیما انتخاب شده است ، زیرا این مجموعه علاوه بر داشتن طنز طنز ، قادر به نشان دادن صداقت و همبستگی اقوام ایرانی است.

بیشتر بخوانید  فروشگاه خلیج فارس نگین رفاه / افتتاح همزمان شش فروشگاه

مدیرکل روابط بین الملل رسانه ملی با اشاره به پروژه های رادیویی ارسالی به جشنواره گفت: در بخش برنامه های رادیویی شخصیت مدار ، برنامه ای از رادیو ورزش ، در قسمت رادیو مستند ، برنامه ای از مرکز مازندران ، در بخش خدمات اجتماعی ، بیانیه رادیو سلامت ، در بخش چشم انداز امسال ، با همان موضوع “امید و زندگی” ، برنامه ای از مرکز ایلام ، در بخش گزارش اخبار ، گزارشی از مرکز خوزستان ، در قسمت مستند یک برنامه از مرکز گلستان ، در بخش محتوای دیجیتال یک برنامه از رادیو ایران ، در قسمت کوتاه یک برنامه از مرکز قزوین و در برای نمایش طولانی مدت ، نمایشی از مرکز گیلان انتخاب شد.

جشنواره اتحادیه پخش آسیا و اقیانوسیه یکی از معتبرترین رویدادها در نوع خود است.

انجمن پخش آسیا و اقیانوسیه (ABU) با 276 عضو از 76 کشور در چهار قاره و بیش از 3 میلیارد بیننده در کشورهای مختلف ، بزرگترین و بزرگترین سازمان رادیویی و تلویزیونی در جهان است.

این انجمن در سال 1964 با هدف همکاری ، هماهنگی ، فعالیت های مشترک و مشاوره در زمینه برنامه سازی ، فنی ، آموزشی ، ورزشی ، حقوقی و نیروی کار در بین اعضای خود برای تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه تاسیس شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید