فرانسه لبنان را تهدید می کند: یا اصلاحات یا تحریم های ما!


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، “فرانک ریستر” وزیر تجارت فرانسه امروز (سه شنبه) در آستانه اولین سالگرد انفجار مهیب در بیروت لبنان وی در گفتگو با خبرنگاران با مقامات لبنان دیدار کرد و بار دیگر مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرد.

به گزارش وب سایت الاحبار ، وی پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ باابدا در بندر کشته شد. بیروت وی ظاهر شد و به خبرنگاران گفت كه فرانسه در كنار لبنانی ها است و از روز اول انفجار به لبنان كمك می كرد.

او گفت که امانوئل مکرون در قالب وی مستقیماً به بندر بیروت رسید و طرحی را برای حل بحران سیاسی لبنان ارائه داد ، پس از آن گروهی از سربازان فرانسوی وارد آنجا شدند و به قربانیان انفجار کمک های پزشکی و بشردوستانه ارائه دادند.

وزیر بازرگانی فرانسه گفت این کشور به تعهدات خود در قبال لبنان عمل کرده و مقامات لبنان هیچ تعهدی برای انجام اصلاحات ندارند و سپس لبنانی ها را تهدید کرد و افزود: “آنها دولت را خواهند کشت و پیام امروز ما تأکید بر حمایت ما از لبنانی ها است. و تعهدات انجام شده توسط مقامات را به آنها یادآوری کند. “

فرانسه امروز نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا در مورد مکانیزمی برای تحریم مقامات لبنانی تا پایان ماه ژوئیه به توافق رسیده است.

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا وی در بروکسل گفت: “دقایقی پیش توافق شد که چارچوبی قانونی برای اعمال تحریم ها تا پایان ماه جاری و قبل از سالگرد حمله به بندر بیروت تدوین شود.”

بیشتر بخوانید  بغض و گریه بازیگر سریال نیسان آبی در عروسی دخترش

به دنبال بمب گذاری در بیروت در آگوست سال 2020 ، رئیس جمهور فرانسه چندین بار به لبنان سفر کرد تا طرحی فرضی برای حل مشکلات لبنان ارائه دهد. این طرح هنوز به جایی نرسیده است.

جزئیات ابتکار عمل فرانسه در لبنان هنوز منتشر نشده است ، اما گزارش رسانه ها می گوید که این طرح خواستار توجه فوری به چهار زمینه کمک های بشردوستانه برای مبارزه با شیوع کرونا ، بازسازی زیرساخت ها پس از بمب گذاری در بیروت ، اصلاحات سیاسی و موارد دیگر است. اقتصاد و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در لبنان.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید