تلاش برای توسعه زیرساخت ها و سیستم عامل ها برای تسهیل صادرات در آستارا – خبرگزاری | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترغلامرضا مرحبا بعد از ظهر روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات انجمن تجار و بازرگانان آستارا با بیان اینکه تعداد کلینیک های بهداشتی در این شهرستان از دو به حدود هفت مورد افزایش می یابد ، افزود: با توجه به حجم زیاد صادرات محصولات کشاورزی ، نظارت بر باید افزایش یابد. “

وی گفت: در ماه های اخیر به دلیل حجم زیاد صادرات ، شاهد تردد کامیون در خیابان ها و کوچه های آستارا بوده ایم و برای ساخت تیرآهن پارک و رفع این مشکل با بخش خصوصی مذاکره شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد صادرات محصولات کشاورزی منشا آستارا از طریق ناوگان تبرید انجام می شود ، ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای توسعه زیرساخت ها و بسترهای نرم افزاری برای تسهیل صادرات در مرز مرزی آستارا انجام می دهیم.

مرحبا با اشاره به ظرفیت آستارا در این بخش ، افزود: آستارا را نمی توان از زنجیره تامین کشاورزی کشور حذف کرد.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات تجاری و تجاری آستارا باید با توجه به منافع ملی انجام شود.

سلام ، با تأکید بر اینکه نباید با استخوان بندی و تصویب قوانین مختلف زمینه صادرات و تجارت را به طور کلی تنگ کنیم ، گفت: کیفیت محصولات کشاورزی و صنعتی صادراتی از کشور ما باید حفظ شود ، به طوری که شخصیت بین بین المللی از کشور ما در زمینه تجارت محافظت کنید.

محدود سه بیا دیگه آستارا در تجارت و صادرات پیشگام است

فرماندار فعلی آستارا به اهمیت سه مرز اشاره کرد بیا دیگه و در این بین بین المللی آستارا گفت: آستارا با سه مرز زمینی ، دریایی و ریلی یکی از پیشگامان مرزهای تجاری و صادراتی کشور است.

بیشتر بخوانید  دلایل تأخیر در ورود واکسن روسی به ایران اعلام شده است

متاسفم صلح قربانی افزود: آستارا از نظر صادرات و واردات برای ایران شهر بسیار مهمی است و برخی مشکلات و ناهماهنگی ها از نظر صادرات باید با تلاش مقامات کشوری و استانی برطرف شود.

صادرات بیش از 181 هزار تن محصولات کشاورزی از مرزهای آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا همچنین آمار سه ماهه صادرات ، واردات و ترانزیت از سه مرز را ارائه داده است بیا دیگه این شهرستان خاطرنشان کرد و گفت: در این مدت 181 هزار و 175 تن محصولات کشاورزی از مرز صادر شده است.

ساسان حارحویان وی با تأکید بر اینکه برای این محصولات 9 هزار و 146 گواهی بهداشت صادر شده است ، افزود: این تعداد گواهی برای 40 نوع محصول کشاورزی به ارزش بیش از 53 میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین میزان کالاهای وارداتی از این مرز را 54 هزار و 396 تن عنوان کرد و افزود: در این مدت 9 هزار و 673 تن محصولات کشاورزی بین کشورهای مختلف ترانزیت شده است.

در این جلسه ، بازرگانان و بازرگانان از شهرستان آستارا در مورد مشکلات موجود در زمینه صادرات مانند کمبود کلینیک ، مالیات ، قرنطینه ، مرتب سازیسموم دفع آفات كشاورزي مورد استفاده در مزارع ، مشكلات موجود در ترمينال بار آستارا و نيز موانع موجود در گمرك و برخي از مقامات اجرايي صادرات ، برطرف شده و با همكاري مقامات ملي و استاني اين مشكلات برطرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید