چگونه دولت از کارآفرینان برجسته حمایت می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عیسی منصوری ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، در مورد سیاست های اجرایی مصوب کابینه برای تشویق و حمایت از کارآفرینان برجسته صحبت کرد: در زمینه در زمینه کارآفرینی ، این کار توسط بنگاه های اقتصادی انجام می شود و موسسات و شرکت ها توسط اشخاص حقوقی پشتیبانی می شوند و مشاغل برای صادرات و غیره مشوق هایی در نظر گرفته می شود ، در حالی که در این مصوبه ، وقتی در مورد کارآفرینی صحبت می کنیم ، منظور ما شخصی واقعی است که ایده را قبول می کند و خطر را می پذیرد.

وی افزود: بنگاه های اقتصادی ایجاد شده توسط خود کارآفرین منوط به حمایت از این مصوبه است.

صدور کارت شناسایی معتبر

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر سنت خوبی است که سازوکارهای علمی و فنی در سطح استان و کشور دارد. در این جشنواره 10 نفر در سطح استان و از بین آنها 10 نفر سالانه در سطح ملی انتخاب می شوند ، اما بعد از جشنواره اتفاق خاصی نمی افتد. حتی پوشش خبری لازم در زمینه مدل سازی آنها ارائه نشده و هیچ مزیت خاصی برای بهترین کارآفرینان در نظر گرفته نشده است ، در حالی که این مدل توسط سایر آژانسها و بخش خصوصی تکرار شده است ، بنابراین ما به دنبال یک ارگان برای انتخاب برجسته کارآفرینانی که با این مصوبه ، در عمل ، بدنه این کار با مشارکت آژانس های ذکر شده در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. منصوری افزود: طبق این مصوبه و اسنادی که به صراحت در آن ذکر شده ، حمایت های لازم از کارآفرینان برجسته ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی همچنین به یکی از م componentsلفه های برجسته در این مصوبه اشاره کرد و گفت: هنگامی که یک کارآفرین برجسته بخواهد به خارج از کشور برود ، می تواند ویزای خود را به راحتی با شناسنامه صادر شده دریافت کند. به عبارت دیگر ، با صدور کارت شناسایی برای کارآفرینان برجسته ، آنها به دلیل اعتباری که این کارت خواهد داشت ، قطعاً می توانند تجارت خود را در خارج از کشور گسترش دهند.

وی به سایر ویژگی های سیاست های اجرایی برای تشویق و حمایت از کارآفرینان برجسته اشاره کرد و گفت: این مصوبه همچنین شامل دو حوزه اصلی وضعیت و حمایت مالی و حقوقی از بهترین کارآفرینان است. معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر امور خارجه اضافه کرد: “حوزه وضعیت کارآفرینی برتر که به عنوان سیاست های مربوط به ارتقا status سطح کارآفرینان برتر شناخته می شود ، شامل صدور شناسنامه مشخص برای کارآفرینان برجسته است که دارای کد خاصی است. و یک مکانیسم ناوبری خاص. “

شروع یک سیستم کارآفرینان برجسته

وی تاکید کرد: به همین منظور ما سیستمی را راه اندازی کرده ایم که به زودی ارائه می شود و کارآفرینان برجسته در این سیستم معرفی می شوند.

منصوری گفت: کارآفرینان برجسته دارای این کارت شناسایی با وارد کردن کد QR در هر جای دنیا قابل شناسایی هستند. منصوری افزود: همچنین بر اساس این مصوبه ، دانشگاه ها حق اعطای مدارک افتخاری به کارآفرینان برجسته را دارند و وزارت علوم موظف است بستر لازم را برای همکاری و حضور کارآفرینان برجسته در دانشگاه ها ، صرف نظر از درجه آنها ، فراهم کند. به عنوان میهمان. مدرس یا استاد “در زمینه های مربوط به کار یا کارآفرینی فراهم کنید.

بیشتر بخوانید  یک حادثه زنجیره ای در اندیمسک با 7 زخمی و 2 پا رخ داد - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

به گفته وی ، دستگاه های مربوطه در این زمینه متحرک و هماهنگ هستند. به عنوان مثال ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور موظف است مشوق هایی را برای تشویق همکاری آنها با شرکت ها و م institutionsسسات دانش بنیان برای تأمین نیازهای فنی کارآفرینان پیشرو ، ایجاد و معرفی کند.

معاون وزیر کار تأکید کرد: با توجه به اینکه تبصره 18 بودجه سالانه با تصویب سیاست های اجرایی ، تشویق و حمایت از کارآفرینان برجسته حمایت از کارآفرینان است ، سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه مربوط به حمایت از کارآفرینان را تأمین کند که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد می کند که در بودجه لحاظ شود. علاوه بر این ، کارآفرینان برجسته دارای کارت شناسایی که سالانه برای رقمی تعیین می شود ، می توانند به سرعت وام و تجهیزات را بدون وثیقه دریافت کنند.

درمورد مسئولیت اجتماعی

به گفته منصوری ، البته ما سازوکارهای لازم را با اعتبارسنجی از طریق صندوق های تضمین اجرا خواهیم کرد و در این زمینه ضمانت حداکثر 50 میلیارد تن را تصویب و تعیین کرده ایم که قابل قبول است. مشوق های بیمه و یارانه حقوق نیز برای کارآفرینان برجسته اعمال می شود. بعلاوه ، بانک مرکزی در قوانین مالی به آنها کمک خواهد کرد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر در این مصوبه به مشوق های دیگر پرداخت و گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است پس از تأیید و اعلام نام کارآفرینان برجسته ، فرصت استفاده از خط سبز گمرک را به آنها بدهد.

بیشتر بخوانید  از سرگیری ادامه دور هشتم مذاکرات وین از عصر امروز

وی افزود: بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران با تأیید بدنه تخصصی مربوطه و تحقق شرایط مربوطه ، واردات مواد اولیه و تجهیزات تکنولوژیکی مربوط به فعالیت های اصلی کارآفرینان برجسته را تسهیل می کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: کارآفرینان برجسته پس از احراز شرایط به عنوان کارگزاران مجاز اقتصادی گمرک شناخته می شوند و در زمینه مالیات اگر این افراد بتوانند 50 درصد اشتغال در بخش های خود را افزایش دهند ، با مالیات صفر مالیات دریافت می کنند. تسهیل تحقیق و توسعه در مجموعه ها توسط کارآفرینان برجسته نیز یکی از عناصر مصوبه هیئت دولت است.

منصوری افزود: تعدادی مسئولیت برای خود کارآفرینان در نظر گرفته شده است که کارآفرینان برجسته می توانند آن را به عنوان مسئولیت اجتماعی بر عهده بگیرند. به عنوان مثال ، ایجاد یک مرکز نوآوری ، یک باشگاه کارآفرینی جوانان ، یک مرکز رشد کارآفرینی یا یک باشگاه صادراتی در منطقه شما ، ایجاد یک شتاب دهنده و یک صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در منطقه تجربه خود برای تسریع ، پرورش و پرورش بالا – ظرفیت تیم های جوان و مدیریت یک کافه کارآفرینی. آنها شامل اکوسیستم اطراف به منظور اتصال اکوسیستم منطقه با دانش خارجی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید