تحمیل پیک پنجم تاج در یزد با سهل انگاری گسترده مسئولان و مردم / عدم اراده برای “اعمال محدودیت های تاج” – اخبار یزد – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از یزد ، امروزه گسترش تاج در استان یزد به یک نگرانی عمده تبدیل شده است ، اگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی به این نگرانی بیفزاید.

با این حال ، این نگرانی ها پایان دهنده مشکلات نیستند و نگرانی های جدی تری در مورد وضعیت کرونر در استان یزد وجود دارد و این بی توجهی رهبری استان است که محدودیت هایی را اعمال کند که لازم است در مناطق قرمز ایجاد شود.

این روزها هر کجای شهر یزد بگردید همه اصناف فعال هستند و برخی از اصناف تا ساعات آخر شب فعالیت دارند.

خیابان های این شهر در ساعات پایانی شب و پلاک های خارجی شاهد حضور اتومبیل های مختلف در سطح شهر بوده که به طور مداوم در مناطق پر از مطب پزشکان برای مردم قابل مشاهده است.

تعطیلی کلاسها بر اساس نوع فعالیت ، ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک ثبت نام خارجی ، ممنوعیت رانندگی در اواخر شب و سایر دستورالعمل ها و مصوبات ستاد تاجگذاری در استان یزد بی ربط است و اراده ای برای اعمال محدودیت در این کشور وجود ندارد. استان

به نظر می رسد که تقریباً هشت ماه پس از موج سوم ، مسئولان فراموش کرده اند که چه غفلت و عدم محدودیت های کرونر فوق العاده ای باعث ایجاد مردم می شود و تعداد تلفات در این استان را هر روز دو برابر می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدویی در یزد به این مشکل پاسخ داد و نحوه اجرای محدودیت ها را در استان یزد انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید  برای میز صبحانه کیک سبزیجات پنیری درست کن، خیلی شیکه | طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری

ابراهیم سلمانی در مصاحبه ای با انتقاد از مسئولان استان یزد گفت: تاج در استان در حال گسترش است تا زمانی كه مقامات استانی در ایجاد محدودیت ها همکاری كنند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه بر این عقیده است که باید محدودیت ها را هم هنگام بحث اصناف و هم هنگام بحث در مورد ورود مسافر و همچنین در موارد دیگر جدی گرفت ، افزود: بیش از 120 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

شهید صدوقی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت مردم معتقدند که اوضاع هنوز همان وضعیتی است که چند هفته پیش هنگام محدود شدن تاج وجود داشت. “در حالی که در هفته آخر ماه ژوئن تعداد بیماران هزار نفر بود که در هفته گذشته بود. 3000 نفر از این کشور عبور کردند و این سه برابر یک هشدار جدی برای همه ما است.

سلمانی تأکید کرد: اگر مردم این مسئله را جدی نگیرند ، تعداد بیماران فاجعه بار خواهد بود و مشکلات بسیار جدی و جبران ناپذیری به استان و مردم تحمیل خواهد شد.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با چهار قله قبلی تاج مشاهده کردیم ، عدم توانایی کنترل تاج بدون محدودیت بود. گویی که کارمندان هنوز اعتقادی ندارند و منتظرند تا آمار پیک پنجم را به آنها ثابت کنند. آماری که می تواند بسیار خطرناک تر از چهار قله قبلی باشد.

از طرف دیگر ، و با توجه به شروع واکسیناسیون و تسریع آن در استان ، اگر کارکنان جدی تر از رهبری استان در قله پنجم باشند و مردم از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند ، می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک این کار انجام شود. ما شاهد واکسیناسیون بخش بزرگی از جامعه و کنترل ویروس با کمترین هزینه ممکن هستیم.

بیشتر بخوانید  افزایش ۷۹ درصدی اعطای تسهیلات ازدواج در موسسه اعتباری ملل

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در یزد ، در مورد وضعیت واکسیناسیون در یزد ، با اشاره به خلاصه واکسن های تزریق شده در دور اول و دوم گروه های هدف در استان یزد ، اظهار داشت: تاکنون 116 و 790 واکسن در استان یزد تزریق شده است.

وی گفت: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون 81 هزار و 800 دوز واکسن در استان در مرحله اول و 34 هزار و 990 دوز واکسن در دور دوم تزریق شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تأکید کرد: براساس بخشنامه سازمان بهداشت جهانی ، افرادی که اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند به عنوان جمعیت واکسینه شده معرفی می شوند.

شریفی با اشاره به اینکه واکسن های کرونر دو مرحله ای هستند و دوز دوم فقط به گیرندگان دوز اول تزریق می شود ، خاطرنشان کرد: تاکنون 81 هزار و 800 نفر در استان یزد علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

البته امروز همه تصدیق می کنند که وضعیت استان یزد به گونه ای نیست که ما بخواهیم بدون توجه به محدودیت ها از تاج عبور کنیم و تجربه نشان می دهد که اگر محدودیت ها جدی گرفته نشوند ، بخشی از جامعه از دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمی کنند. این مشکل اوضاع روستاها را به یک بحران جدی تبدیل می کند.

انتهای پیام / 781 / ش

دیدگاهتان را بنویسید