آیا سناریوی حضور داعش در لبنان اعمال می شود؟



به نقل از سایت خبری لبنان لبنان امروز (سه شنبه) این بحران که با افزایش قیمت مواد غذایی آغاز شده و به افزایش قیمت سوخت و در نتیجه افزایش قیمت مواد مخدر ادامه داشت ، توسط ایرنا گزارش شد. سقوط ارزش پوند در برابر دلار کشور را در روزهای دشوار قرار دهید.

به گفته این منابع ، همه این داده ها احتمال انفجار فوری اجتماعی را نشان می دهد ، اما این وضعیت در طرابلس ، پایتخت دوم لبنان خطرناک تر است. داده های موجود در طرابلس نشان می دهد که این شهر در برابر شرایط اسفناک کنونی در حال آماده سازی برای اقدامات خارج از جنبش های مردمی است. یک سناریوی امنیتی خطرناک که می تواند به زودی منتشر شود و عواقب بسیار وحشتناکی به همراه داشته باشد.

منابع آگاه در طرابلس از فعال شدن شبکه ای از سلول های تروریستی در شهر طرابلس ، به ویژه در ال تابانا خبر می دهند ، به گفته این منابع ، یکی از چهره های برجسته تروریستی لبنان ، که نام وی فاش نشده است ، از سلول های تروریستی سرب در مقابله با ارتش. لبنان از سوریه به طرابلس آمد.

منابع محلی اضافه می کنند که طرابلس تنها شهر لبنان است که شامل همه گروه های حزبی و فرقه ای است که اجرای اقدامات امنیتی دشوار است. منطقه ای که کارمندان در صورت لزوم آن را رها می کنند ، یا سعی می کنند آن را به عرصه ای برای پیام رسانی یا زمینه سازی کار تبدیل کنند ، همانطور که اخیراً با ظهور عناصر مسلح در شهر اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید  آیت‌الله رئیسی:روشنگری بهنگام مسائل فرصت دروغ‌پردازی را از دشمن می‌گیرد

اخیراً ، چندین فرد مسلح در محله های ال تابانه و الحرا در طرابلس در طرابلس به کمبود سوخت ، قطعی برق و گرانی ، تیراندازی به طرف صاحبان مغازه ها و صرافی ها برای بستن مغازه های خود اعتراض کردند.

منابع خبری این سناریو را به آنچه با حضور داعش در جهان عرب در حال رخ دادن است پیوند می زنند ، بنابراین به نظر می رسد که هر اتفاقی می تواند رخ دهد.

منابع محلی در طرابلس می ترسند که این شهر بتواند به یک میدان نبرد برای یک دولت آینده تبدیل شود ، همانطور که در سال 2000 در نبرد الدنیا و در سال 2007 در نبرد النار البرد یا در مورد مسائل مهم در لبنان این کار را کرد. آنها بزرگترین ترس را ناتوانی لبنان در تغییر آنچه در طرابلس رخ خواهد داد می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید