حجاب و اولویت آن برای زن و مرد



به گزارش ایرنا ، اگرچه م institutionsسسات مختلف آموزشی به ویژه مدارس در آموزش افراد م peopleثر هستند ، اما محیط خانواده بیشترین تأثیر را در شکل گیری شخصیت دارد.

یکی از مواردی که افراد در خانواده و از والدین و اطرافیان می آموزند ، مسئله عفاف و حجاب است ، سوالی که اگرچه امروزه از آن کاسته شده است ، اما در آیات و روایات مختلف قرآن و ائمه بر آن تأکید شده است.

مسئله عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول اساسی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی قلمداد می شود ، زیرا پایبندی به این آموزه می تواند پایه های زندگی و سلامت انسان را در ابعاد فردی ، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند.

اگرچه مسئله حجاب و عفاف در برخی خانواده ها نادیده گرفته شده و یکی از چالش های نهادینه سازی این فرهنگ اسلامی است ، اما نسبت دادن این مسئله به زنان تنها آسیب های جدیدی است که این گروه با آن روبرو هستند.

در تعالیم قرآن کریم و احادیث پیامبر (صلی الله علیه وآله) ، حجاب و عفاف مشکلی نیست که فقط زنان جامعه را درگیر کند و مردان را از مطالعه خارج کند ، اما این نکته در دیدگاه های مختلف از جمله همه افراد به عنوان زن و مرد ، که در همه افراد جامعه مشاهده می شود اجباری و اجباری است.

حجاب در دین مبین اسلام علاوه بر زن ، مرد نیز محسوب می شود و نمونه آن توجه مردان به نحوه نگاه به نامحرم است.

زنان ایرانی همیشه حجاب داشته اند

بیشتر بخوانید  تروریسم رسانه‌ای علیه ایذه

یک کارشناس مسائل دینی در این باره معتقد است: حجاب به عنوان یک رویکرد دینی و اجتماعی همیشه توسط متخصصان بررسی و توسط افراد مختلف مورد نظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام حشمت رستمی در گفت و گو با ایرنا افزود: “در مبانی دین مبین دین مبین دین مبین دین مبین دین مبین دین مبین اسلام در قرآن کریم و آیات و روایات مختلف رعایت عفاف و حجاب توسط زن و مرد و نظم دین همیشه این بوده است که حجاب و عفاف را رعایت کنید.

وی ادامه داد: در تاریخ باستان ایران اسلامی ، وقتی به پرونده نگاه می کنیم ، می بینیم که در ایران باستان ، همیشه بر مسئله حجاب تأکید شده است و به راحتی می توان گفت که در تمام دوره های تاریخ ایران ، این س Iranianال زنان ایرانی باحجاب بودند.

وی گفت: حجاب یکی از ارزشمندترین نهادهای اجتماعی و فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ است و در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و اعتبار خود می رسد و در مقابل ، بد حجابی همیشه یکی از انحرافات اجتماعی به حساب می آمده است.

از حجاب و عفاف مردان غفلت می شود

به گفته حجت الاسلام رستمی ، موضوعی که تا حدودی مورد غفلت واقع شده است این است که در زمینه حجاب و عفاف ، این موضوع همیشه در جامعه متوجه زنان است و کمتر به مردان اشاره می شود ، در حالی که دین به مسئله حجاب و عفاف پرداخته است تا دو جنس

وی اظهار داشت: این در حالی است که از نظر فعالان اجتماعی و فعالان مذهبی ، این حمله همیشه متوجه زنان بی حجاب بوده است و در این راستا نیاز به فعالان فرهنگی و دستگاه های متولی برای پرورش مسئله حجاب و عفاف دقیق تر. «زیرا به مردان و زنان دستور داده می شود که حجاب و عفاف را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید  132 نفر دیگر در استان همدان به تاج آلوده شده اند

پاکدامنی مردان اساس کاهش بدحجابی زنان است

وی با بیان اینکه عفت و عفت مردان زمینه را برای داشتن حجاب در زنان فراهم می کند ، افزود: مسئله برعکس است و زنان و مردان باید نگران این موضوع باشند.

وی گفت: در این رابطه می توان نتیجه گرفت كه حیا و عفاف از سوی مردان زمینه كاهش بدحجابی خواهد بود.

باید بیشتر به کنترل چشم توجه شود

وی گفت: مسئله بینایی و کنترل چشم مسئله مهمی است که به دلیل عدم توجه به آن کمتر اتفاق می افتد ، زیرا این مشکل باعث تحریک بدحجابی زن می شود.

وی با بیان اینکه باید نگاههای هوس آلود را کنترل کرد ، ادامه داد: در قرآن کریم ، سوره نور ، آیات 31 و 30 ، صریحاً به این س refersال اشاره می کند و به مrsمنان دستور می دهد که نگاه خود را از نگاه ممنوع نگه دارند.

این کارشناس مذهبی معتقد است که بیماری چشم به دلیل عدم عفت درونی در شخصی ایجاد می شود که نمی تواند فقط با یک نگاه ، بلکه با صدها راضی باشد.

مسئله لباس و حجاب برای آقایان مهم است

وی با تأکید بر اینکه لباس نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان در جامعه نیز وجود دارد و جوانان باید از لباس های مجلل و پارسا استفاده کنند ، گفت: مسئله پوشش و حجاب برای آقایان مهم است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مدلهای لباس مورد استفاده جوانان فاقد ارزشها و معیارهای ملی و اسلامی ایرانی هستند ، در این راستا انجمن مد و لباس ، تولیدكنندگان و واردكنندگان لباس مسئول افزایش نظارت و كنترل اجتماعی هستند. که یک امر فرهنگی است ، مردم باید به مسئله حجاب روی آورند و پوشش مناسب دیدگاه باید بر اساس ارزشهای دینی و سنتی جامعه باشد.

بیشتر بخوانید  کلاهبرداران ۱۰۰ میلیاردی دستگیر شدند

وی با بیان اینکه بحث پوشش از دیدگاه های مختلف حائز اهمیت است ، گفت: اتخاذ حجاب بر اساس سنت یا بر اساس ارزش ها و عواطف دینی یا پرداختن به موضوع تکلیف دینی مهم است.

به گفته وی ، در قانون حکومت اسلامی ، در مورد مسئله حجاب و عفاف ، دولت موظف است قانونی را براساس این موضوع تصویب کند که تاکنون تصویب شده است و از طرف دیگر مکلف به رسیدگی است. با کسانی که ناهنجاری های اجتماعی را گسترش می دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی و آگاهی صحیح مردم ، جامعه اسلامی ایران از نظر فرهنگی به مرحله ای از پیشرفت برسد که هم مردان و هم زنان جامعه تحصیل کرده جمهوری اسلامی ایران ، با پوشش مناسب و کنترل چشم و چشم آنها به اسلام برسد.

12 ژوئیه در سالنامه رسمی کشور به عنوان روز ملی حجاب و عفاف اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید