71٪ مدارس سیستان و بلوچستان روستایی و عشایری هستند / مانع دلتا برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان



حمیدرضا رهشانی ، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ، از طرحی برای جبران و تثبیت تحصیلات دانش آموزان با افت تحصیلی صحبت کرد ، حتی وقتی ویروس دلتا به سیستان و بلوچستان سرایت کرده است. کلاس اول و دوم دبستان باید در کلاس اول در زبان فارسی و ریاضیات و در کلاس دوم در ریاضیات و علوم انجام شود. از همه مهمتر ، ما می توانیم دانش آموزانی که نیاز به توجه دارند و کسانی که از نظر علمی شکست خورده اند را شناسایی کنیم و با تکرار درس آنها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: شناسایی دانش آموزان ، حضور آنها در کلاس و ارزیابی نهایی قطعاً م effectiveثر خواهد بود ، اما در ارتباط با وضعیت استان سیستان و بلوچستان باید بگویم که به طور طبیعی به دلیل کمبود نیروی کار ، یک کاهش مداوم داریم در آموزش و پرورش ، اما به لطف تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده ، در 1997 ، 1998 و 1999 ما از نظر کیفیت آموزش موفق شدیم رشد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در سال 1999 به طور متوسط ​​حدود یک پایه به نمرات نهایی دانش آموزان اضافه شد. علاوه بر این ، اکوسیستم جدید به دنبال شیوع ویروس کرونا و نوع آموزش مجازی ، تأثیر منفی بر شهرهای کوچک و روستاهای ما داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 71 درصد مدارس استان های سیستان و بلوچستان روستایی و عشایری هستند و تنها 29 درصد آنها شهری هستند. در نتیجه ، تحصیلات آنها کمی بهتر از سطح شهر است.

بیشتر بخوانید  ذوق زدگی برادر محمدرضا گلزار از دیدن برادرش در لباس دامادی

وی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی افت تحصیل در دانش آموزان سیستان و بلوچستان چیست؟ وی گفت: اولاً ما در روستا کمبود نیرو داریم و دوم اینکه بیشتر دانش آموزان ما دو زبانه هستند و این منجر به افت تحصیلات آنها می شود. علاوه بر این ، همه دانش آموزان در دوره پیش دبستانی حضور ندارند و دانش آموزان کلاس اول و دوم ما دارای واژگان محدودی هستند. مدتی طول می کشد تا همکاران ما بتوانند دانش آموزان را با واژه های فارسی در کتاب های درسی همراه کنند ، بنابراین آنها از دانشجویان سایر استان ها عقب هستند.

وی افزود: در تابستان باید دوره هایی را در اختیار دانشجویان قرار دهیم که موجب تقویت لغات و ارتقا quality کیفیت آموزشی آنها شود.

رهشانی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود ویروس دلتا که استان های سیستان و بلوچستان را آلوده کرده است ، آیا انجام دروس برای دانش آموزان شخصاً صحیح است؟ وی گفت: طبق این برنامه ، دانش آموزان در 14 جلسه دو روز در هفته از 10 آگوست تا 30 شهریور آموزش می بینند. مطمئناً برای انجام این کار باید از ظرفیت فضای مجازی و رو در رو استفاده کنیم ، اما در صورت ادامه روند ، نمی توانیم به صورت حضوری دروس را برگزار کنیم و از آن بهره ببریم.

وی در پاسخ به این س saidال گفت كه یكی از دلایل افت تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم بی سوادی والدین یا ناآگاهی آنها در تحصیل است. در سیستان و بلوچستان چگونه است؟ وی گفت: در روستاهای روستایی و مناطقی که سطح سواد آنها پایین است ، بیشترین مشکلات را در این زمینه داریم اما در شهرستان دلیل متفاوت است ، یعنی والدین اغلب در کار خود شرکت می کنند. ”

بیشتر بخوانید  نام خودرو جدید کرمان موتور را انتخاب کنید و برنده اولین دستگاه آن شوید

مدیرکل آموزش و پرورش استان های سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سعی کردیم کلاس های خود را به گونه ای تنظیم کنیم که کلاس ها در بعد از ظهر باشد تا خانواده ها در کنار فرزندان خود باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از بروز ویروس دلتا در معلمان و دانش آموزان دارید یا خیر؟ “ما سه دانشگاه پزشکی در استان داریم که دارای آمار هستند و هنوز به ما اطلاع داده نشده است ، اما از زمان شیوع ویروس دلتا در استان ، بسیاری از همکاران ما درگیر شده اند ، به عنوان مثال در دفتر ما ، حدود 30 ،” وی گفت: با ویروس دلتا.

در آخر مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تأکید کرد: امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم افت تحصیل دانش آموز را جبران کنیم اما اگر به دلایلی این شرایط فراهم نشود ، شهریور و هفته اول و دوم مهر برای حل مسئله. “ما آموزش را به دانش آموزان اختصاص می دهیم تا پس از جبران آموزش ، وارد كلاس بعدی شوند.

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید