به گزارش گروه آموزشی فارس ، محمدجواد دهگانی ، رئیس م Instituteسسه استناد علمی (ISC) و م Instituteسسه پایش علم و فناوری می گوید: پایش علم و فناوری (ISC) انجام و منتشر شده است.
دهقانی گفت: م Cسسه استنادی علوم (ISC) ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و مutesسسات تحقیقاتی کشور را با شاخص ها و معیارهایی که کارگروه تخصصی وزارت علوم از اواخر سال 1998 با بیانیه رسمی وزیر علوم ، تحقیقات و تحقیقات به تصویب رسانده است ، آغاز کرد. فن آوری ها اگرچه در 10 سال گذشته رتبه بندی دانشگاه ها و مutesسسات تحقیقاتی کشور توسط گروه رتبه بندی (ISC) انجام می شود ، اما در 99 سال رتبه بندی و ارزیابی م institسسات تحقیقاتی عمومی و دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم با جدید معیارها و شاخص ها و روش کاملا متفاوت با قبل. با هماهنگی و نظارت کامل کارگروه تخصصی ، رتبه بندی در وزارت آموزش و پرورش (ISA) انجام شد.
وی اظهار داشت: اطلاعات مورد نیاز برای رتبه بندی دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی به سه روش جمع آوری می شود: اطلاعات تحقیقاتی جمع آوری شده توسط گروه رتبه بندی م Instituteسسه استنادی علمی و فناوری (ISC) ، خوداظهاری دانشگاه ها با پر کردن پرسشنامه رتبه بندی الکترونیکی از پیوندهای مورد احترام در دانشگاه ها و همچنین اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم یا سازمان های مرتبط در اختیار گروه رده بندی قرار می گیرد ، دریافت می شود.
وی افزود: با توجه به ماهیت متفاوت مراکز آموزشی و پژوهشی و تفاوت در ماموریت ها ، ضرایب ملاک ها و شاخص ها در رتبه بندی دانشگاه ها و پژوهشکده ها متفاوت است. مهمترین تفاوت در استاندارد آموزشی است که ضریب آن برای موسسات تحقیقاتی صفر است. جدول زیر وزن هر معیار را در دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی نشان می دهد. در سایر شاخص ها و زیرشاخص ها نیز تفاوت هایی وجود دارد که به طور کامل در روش ذکر شده در سایت رتبه بندی ارائه شده است.
انتهای پیام /