511 مجوز برای ایجاد صنایع فرآوری در بخش کشاورزی در هرمزگان صادر شده است



علی باقرزاده همایی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از پروژه های کشاورزی بندرلنگه افزود: ساخت و بهره برداری از این واحدها برای 10 هزار و 400 نفر در هرمزگان اشتغال ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: 37 واحد تولیدی در زمینه تولید محصولات فرآوری باغ هرمزگان با جذب مستقیم 113 هزار تن محصول و اشتغالزایی 767 نفر است.
مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: همچنین بیش از 188 پروانه تأسیس معتبر در استان صادر شده است که 44 مورد آن در سال 1399 بوده است.
باقرزاده همایی گفت: سرمایه ثابت این پروژه ها 3 هزار و 300 میلیارد ریال با ظرفیت اسمی 322 هزار تن است که برای 3 هزار و 260 نفر اشتغال مستقیم و دائمی ایجاد می کند.
وی یادآور شد: در صنایع فرآوری دام و طیور هرمزگان 23 واحد تولیدی با ظرفیت تولید 470 هزار تن به طور مستقیم برای 625 نفر به کار گرفته شده است.
باقرزاده همایی افزود: 63 مجوز نیز با ظرفیت اسمی 335 صادر شده است که برای 1093 نفر اشتغال ایجاد می کند که بسیاری از نیازهای استان و حتی سایر استان ها را تأمین می کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات مثبتی در زمینه صنعت فرآوری کشاورزی انجام شده است ، تصریح کرد: 39 واحد بسته بندی و فرآوری با 912 شغل در این زمینه فعال هستند و همچنین با صدور 90 مجوز ایجاد بستر سرمایه گذاری برای جذب 675 هزار نفر تن محصولات و اشتغال 1910 نفر را فراهم کرد.
باقرزاده همایی گفت: در زمینه صنعت تبدیل ماهیگیری 49 واحد تولیدی در هرمزگان با ظرفیت جذب 250 هزار تن گونه آبزی در هر هکتار و 459 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند.
وی گفت: همچنین در هرمزگان 136 مجوز با جذب سرمایه ثابت 7.340 میلیارد ریال صادر شده و به طور مستقیم برای 3820 نفر اشتغال ایجاد می کند.
وی افزود: این میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی جدا از بخش شیلات از جمله پرورش میگو در استان هرمزگان است که نمونه ای از شاخص ماهیگیری ما در بخش غربی استان از جمله بندرلنگه است.
مدیر عامل جهادکشاورزی هرمزگان گفت: “با توسعه صنایع تبدیلی ، بسیاری از محصولات باغی فرسوده و از بین می رود و به کشاورزان آسیب می رساند. از طرف دیگر ، این امر باعث ایجاد ارزش افزوده ، اشتغال پایدار و تولید می شود. غذای سالم. “
باقرزاده همایی افزود: توسعه بخش کشاورزی اشتغال پایدار ایجاد می کند و اگر در مناطق تجاری به درستی مدیریت شود ، افزایش ارزش پول را در پی خواهد داشت. زیرا اکنون شاهد گام های مثبتی در صادرات محصولات شیلاتی از تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در بخش کشاورزی هستیم.
گفتنی است علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پس از بازدید از پروژه های در دست اجرا شهر بندرلنگه در روستای ملو ، مزرعه پرورش میگو متراکم ، با فرماندار بندرلنگه و برای استراتژی های توسعه بخش های کشاورزی در این شهر تبادل نظر کردند.
وی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نتایج جهادکشاورزی هرمزگان در حمایت از بهره برداران و تولیدکنندگان بندرلنگه ، بر کاهش موانع تولید و حمایت کلی از آنها تأکید کرد.
در استان هرمزگان 169 واحد صنایع مبدل با اشتغال مستقیم بیش از چهار هزار و 100 نفر و فصلی چهار هزار و 500 نفر با سرمایه گذاری چهار هزار و 400 میلیارد ریال فعال هستند.

بیشتر بخوانید  خبر جدید از یارانه رمضان

دیدگاهتان را بنویسید