مذاکرات اوپک پلاس متوقف شده است



منابع آگاه می گویند که اوپک پلاس هنوز در زمینه حل اختلاف بین عربستان و امارات متحده عربی پیشرفتی نداشته است که این امر مانع تصویب توافق نامه جدیدی برای افزایش تولید شده است ، که این امر احتمال جلسه این هفته را ضعیف می کند.

منابع آگاه به رویترز گفتند که روسیه در پشت صحنه حضور دارد و سعی دارد عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به میز مذاکره بکشاند و راهی برای دستیابی به توافق پیدا کند.

اختلافات بین دو طرف مانع تصویب توافق نامه جدیدی برای افزایش تولید در ماه آگوست شد. قیمت نفت به دلیل کمبود عرضه در بازار به بالاترین سطح از سال 2018 رسیده است و عدم تأیید برای افزایش تولید اوپک پلاس باعث افزایش قیمت ها شده است.

این اختلاف باعث شد اوپک ، روسیه و سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس پس از چند روز کار پاره وقت به مذاکرات پایان دهند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که مذاکرات تولیدکنندگان اوپک و متحدان آنها را از نزدیک تحت نظر دارد. کرملین روز دوشنبه گفت که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن ، همتای آمریکایی وی ، روز جمعه در یک مکالمه تلفنی درباره اوپک پلاس یا قیمت نفت بحث نکردند.

عربستان سعودی و عمان روز دوشنبه با صدور بیانیه مشترکی خواستار ادامه همکاری اوپک و متحدان آن شدند.

به گفته رویترز ، اوپک پلاس از ماه مه سال 2020 در پاسخ به سقوط تقاضا در اولین روزهای بحران اپیدمی کوید 19 ، 9.7 میلیون بشکه در روز تولید را کاهش داده و از آن زمان به دلیل بهبود تقاضا ، به تدریج کاهش داوطلبانه عرضه را کاهش داده است. به حدود 5.8 میلیون بشکه در روز.

بیشتر بخوانید  ثبت نام آزمون 1400 وکالت در دادگستری از فردا آغاز می شود

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید