کدام بزرگراه ها به 1400 می رسند؟



معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعلام کرد: هفت بزرگراه باقیمانده با وجود نیاز قابل توجه به منابع مالی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

خیرالله خادمی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه در پایان سال جاری به دلیل تاخیر در افتتاح برخی محورهای بزرگراه ، کدام بزرگراه های در حال ساخت به بهره برداری می رسند؟ وی اظهار داشت: در بین بزرگراه هایی که در حال ساخت هستند ، تمرکز ما بیشتر روی آنهایی است که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند و تأثیر بیشتری در شبکه حمل و نقل دارند و امیدواریم امسال تعداد بزرگراه ها به هشت بزرگراه برسد که شما به هشت بزرگراه “

وی با بیان اینکه بزرگراه های ارتباطی مراکز استان ها در اولویت هستند افزود: بزرگراه های اراک-هورام آباد ، شیراز-اصفهان ، منجیل-رودبار ، تهران-شمال ، تبریز-سفیان ، مراژ-هشترود و گرمسار است. در پایان سال جاری و البته دو بزرگراه به گردنه جنوب تهران و گردنه شرق اصفهان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ادامه داد: اگر این بزرگراه ها تا پایان امسال به بهره برداری برسند ، در مجموع به 645 کیلومتر می رسند.

حادمی با بیان اینکه افتتاح بزرگراه های مذکور به منابع مالی زیادی نیاز دارد ، گفت: بزرگراه های ساختمانی امسال 424 کیلومتر طول دارند و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها به حدود 75 درصد می رسد. بزرگراه اراک-خرم آباد یکی از آن محورهایی است که تقریباً 90٪ پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی افتتاح می شود. بزرگراه های دیگر مانند شیراز-اصفهان 89٪ ، منجیل-رودبار 70٪ ، منطقه دوم تهران-شمال 63٪ ، تبریز-سفیان 50٪ ، 35 کیلومتری مراغ-هشترود 76٪ و گرمسار-سمنان 30٪ پیشرفت فیزیکی دارند ما تا پایان امسال تحت ترافیک سنگین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  معنی ضرب المثل پیدا کردن دوست آسان است اما نگهداری آن مشکل

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید