کار عجولانه در خوزستان را متوقف کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ، کااسم سلیمانی-دشتکی در جلسه کارگروه تالاب های خوزستان با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان خوزستان گفت: ما به دنبال مدیریت اوضاع با آرامش و همچنین یافتن راه حل هستیم. .

وی افزود: قطعاً باید در قالب بیایید به طور جدی از ادامه کار برنج کاران در خوزستان جلوگیری کنیم و در این شکی نیست.

استاندار خوزستان گفت: ادامه کار برنج کاری در خوزستان علاوه بر ایجاد مشکل برای تأمین آب دام ، به ویژه حیوانات سنگین ، آب پاییزه را نیز از بین می برد و عملا همه چیز به ویژه آب آشامیدنی تحت تأثیر قرار می گیرد و شرایط وحشتناک است . .

سلیمانی دشتکی گفت: جهاد کشاورزی ، کابینه دولت ، شورای کشاورزی ، ستاد بحران و سایر دستگاه های مسئول باید کشت برنج را به هر شکل لغو و کشاورزی فصلی و جایگزین را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه “ما می خواهیم هورالعظیم زنده بماند” ، افزود: ما تلاش می کنیم هورالعظیم را زنده نگه داریم ، آب فصلی کاشت را تضمین می کنیم ، آب پاییزه را برای کاشت تأمین می کنیم و شوری آب را در مناطق مختلف به حداقل می رسانیم.

استاندار خوزستان گفت: اگر کشت برنج انجام نشود می توانیم همه این موارد را اعمال کنیم و مشکلی نخواهیم داشت اما در صورت ادامه کشت برنج هیچ یک از این موارد قابل مدیریت نیست.

سلیمانی-دشتکی گفت: “مردم مطالبه گر هستند و ما باید پاسخ دهیم. در بعضی موارد مردم می توانند عصبانی شوند ، اما ما نباید حوصله خود را از دست بدهیم و شرایط را مدیریت کنیم.”

بیشتر بخوانید  تفاوت قیمت خودروهای ایرانی با خارجی چیست؟

وی ادامه داد: آب تخلیه شده در پشت سدهای خوزستان باید به هدف مورد نظر برسد ، اما اگر آب به هدف مورد نظر نرسد ، تمام برنامه ها مختل می شود ؛ در حال حاضر ، تمام پروژه های آب برنج در خوزستان توسط تولید کنندگان برنج مسدود شده است.

استاندار خوزستان گفت: كشت برنج در شرايطي كه وضعيت آب طبيعي است ضروري است و همه ما كمك خواهيم كرد ، اما اكنون در شرايط فعلي تأمين آب آشاميدني ، مشكلات زيست محيطي و محصولات فصلي ضروري تر و مهمتر است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید