وزارت صنعت: طرح آزادسازی معدن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخابات ندارد – اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمبه دنبال انتشار برخی شایعات درباره اجرای طرح گسترده آزادسازی 6000 منطقه خاموش و معادن ، وزارت صنعت در بیانیه ای با تشریح شرایط بزرگترین حراج ملی در کشور اعلام کرد: مطالبات رهبر معظم انقلاب انقلاب ، مقامات ارشد نظام و دولت ، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس شروع کرده اند و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارند.

متن بیانیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به شرح زیر است:

مردم شریف ایران

بر اساس مطالبات مشروع ، مستمر و جدی رهبر معظم انقلاب ، مقامات ارشد نظام و دولت ، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و همچنین نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی ، سال گذشته از طریق تخصصی و کارشناسی دشوار و پیچیده فرآیندها ، ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی شناسایی سرزمین بسته ، غیرفعال و راکد کشورمان و پس از حل منازعات حقوقی و زیست محیطی ، از اشخاص حقیقی و حقوقی محروم از معادن مطابق قانون و اخذ مجوزهای لازم تحت “طرح عظیم آزادسازی 6000 مناطق و معادن غیرفعال ”با داشتن بزرگترین مناقصات ملی و عمومی در کشور و از طریق سیستم تدارکات الکترونیکی دولتی دولت (ستاد مرکزی) به عنوان تنها مرجع قانونی برای انجام مناقصات در کشور ، این امکان برای افراد با صلاحیت مالی و حرفه ای وجود دارد. برای استفاده از این ملی و استعداد طبیعی.

خدا را شکر می کنیم که امروز با تلاش جمعی از کارشناسان و صاحب نظران در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی ، این آمادگی در اختیار 6000 منطقه و معدن غیرفعال کشور جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال گسترده برای جوانان قرار گرفته است. از این منطقه توسعه متوازن مناطق کمتر برخوردار و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی نقشی اساسی دارد.

بیشتر بخوانید  هشدار به دانش آموزان تهرانی

در این راستا ، برای ایجاد شفافیت و درک بهتر از این اقدام ارزشمند ، لازم است برخی از نکات مربوط به اجرای این طرح را به اطلاع مردم عزیز برسانید:

1- اهمیت حوزه استخراج و توجه به این ظرفیت ملی به دلیل فواید و تأثیرات مثبت آن در منطقه و در اقتصاد کشور ، همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بوده و یکی از موارد مهم و ثابت است. الزامات مجلس شورای اسلامی. وعده وزیر صمت در روز دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی این موضوع به طور جدی توسط وزارت صمت بررسی شد و خوشبختانه با تلاش دولت مردان و صرف نظر از مسائل سیاسی و رویدادها جلسات تخصصی متعدد بخش خصوصی ، مربوط به سلب مالکیت افرادی که برای جلوگیری از از دست دادن فرصت ها و سرمایه کشور عزیزمان معادن را ممنوع کرده اند ، و انتقال این معادن از طریق حراج ملی در اوایل سال جاری در دو مرحله انجام شد.

2- وزارت صمت ، مطابق با تعهدات قانونی خود در زمینه استخراج معادن ، شمارش ظرفیت های غیرفعال معدن کشور را ادامه داد. در مرحله اول ، بر اساس بررسی ها ، حدود 13،500 ماده معدنی غیرفعال در کشور شناسایی شد و در مرحله بعدی بهبود این مناطق شناسایی مناطق با شرایط انتقال و با حذف 7500 منطقه از جمله مخالفت با هنر آغاز شد. 24 قانون استخراج معادن 6000 منطقه را بدون مخالفت و مخالفت نهادهای ذیل ماده 24 مشخص می کند و در حال آماده سازی برای اجرای این طرح است.

3- مناقصه و واگذاری مناطق معدنی کشور بخشی از تعهدات قانونی وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و در سالهای مختلف همیشه یک فرایند کاملاً تخصصی ، فنی و کارشناسی را طی کرده است که در 3 دهه گذشته این برنامه توسط وزارت سکوت و سازمانهای ساکت انجام می شود این در استانهای مختلف انجام می شود (زمانی که تعداد مناطق اکتشاف یا تولید برای حراج آماده باشد) و تنها تفاوت در این مرحله میزان انتقال و تغییر شرایط خاص برای ورود حراج ، از جمله افزایش ضمانت برای شرکت در مناقصه و امتیازات بیشتر برای این ارزیابی صلاحیت حرفه ای و مالی نامزدها است که براساس تجربه به دست آمده از وظایف قبلی برای جلوگیری از تعطیلی مجدد این معادن ایجاد می شود و انفعال ظرفیت معدنکاری کشور

بیشتر بخوانید  واکنش سفارت ایران در لندن به گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران- اخبار آمریکا - اخبار بین الملل تسنیم

4- در ماه های اخیر اطلاعات لازم برای انتقال این 6000 ماده معدنی از طریق رسانه ملی ، مطبوعات و روزنامه ها و همچنین رسانه های مجازی کشور در سطح ملی و استانی انجام شده است و همه باید به این مهم توجه کنند نکته مهم. به صورت حراج ، که همه به صورت الکترونیکی انجام می شود و فقط از طریق سیستم ستاد دولت ، استفاده از اجاره و شرکت در حراج امکان پذیر نیست ، شما مجبور به ورود از طریق سیستم کاداستر مواد معدنی نخواهید بود ، بنابراین که این وزارتخانه مداخله ای نکرده و ثبت و اجرای مناقصه را به عهده نگرفته و امکان استفاده از رانت در این منطقه از بین رفته است.

5- انتقال معادن با سایر کالاها متفاوت است و از آنجا که معادن بخشی از انفال است ، هیچ حراجی در حراج معدن فروخته نشده و در این حراج پولی رد و بدل نشده است ، فقط ضمانت شرکت در حراج توسط نامزد و دولت است. حقوق پذیرفته شده است. پس از بهره برداری و استخراج پروژه در دولت بعدی به خزانه منتقل خواهد شد. در واقع ، اجرای طرح آزاد سازی مناطق خاموش و معادن در کشور ، بخش معدن را برای دولت آینده و اثرات و پیامدهای مثبت آن این را می توان در دولت بعدی مشاهده کرد ، بنابراین استدلال ها و تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد کاملاً مبتنی بر کمبود دانش و آگاهی است و البته به دلیل حرکت کسانی که با اجرای این منافع به خطر افتاده است برنامه ریزی

بیشتر بخوانید  بدهی زیادی از برخی ادارات و م institutionsسسات به تأمین اجتماعی اردبیل

6- با توجه به اینکه انتقال این مناطق از طریق مناقصه و به روشی کاملا قانونی و همچنین در ابتدای روند اجرای پروژه به اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شده است که باعث رکود و غیرفعال شدن این قابلیت های خدادادی مردم برای سالها ، نظارت انجام شده است ، مقامات نظارتی همیشه در جریان اجرای این پروژه فعال بوده و این وزارتخانه مانند گذشته آمادگی خود را برای همکاری با این م institutionsسسات جهت شفافیت و تحقیقات بیشتر جهت تأیید و اعتبار سنجی اعلام می دارد. حراج.

7- وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان مرجع تخصصی در این زمینه ، اگرچه رسالت اجتماعی رسانه ها را یادآوری می کند ، اما آمادگی خود را برای شفاف سازی و پاسخگویی به تردیدها و س questionsالات مربوط به اجرای این طرح اعلام می کند.
در نهایت ، ضمن ارزیابی نگرانی های کارشناسان و کارشناسان در این زمینه ، لازم به ذکر است که رسانه ها و فعالان این بخش ، ضمن نظارت بر وفاداری و پرداختن به جنبه های تخصصی این موضوع ، فاصله زیادی با فضای سیاسی تا وظایف و مسئولیت های خود ندارند. برای تبلیغ ایران باید از انتشار مطالب غیر تخصصی جلوگیری کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید