هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ترکیب واکسن های مختلف کرونر



به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، سومیا سومینات گفت: “سنتز واکسن یک روند خطرناک است.” ما در شرایطی هستیم که هیچ داده یا مدرکی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: اگر شهروندان تصمیم بگیرند که واکسن دوم ، سوم یا چهارم را تزریق کنند ، هرج و مرج در کشورها ایجاد می شود.
با این حال ، نتایج ماه ژوئیه نشان می دهد که ترکیب و سازگاری واکسن های تاج محافظت بیشتری در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند.
این مطالعه نشان داد که افرادی که ابتدا یک دوز واکسن کرونر Astrazenka را دریافت کرده و سپس دوز دوم واکسن Pfizer را دریافت کرده اند ، 9 برابر بیشتر از آنهایی که دو دوز واکسن Astrazenka دریافت کرده اند ، آنتی بادی دارند.
به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا تا “Covid 19” در اواسط دسامبر سال 2019 در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد. این بیماری در ابتدا ذات الریه نامیده می شد ، اما کمیسیون ملی بهداشت چین شیوع ویروس در چین را در تاریخ 30 دسامبر 2019 رسما اعلام کرد.
برای اولین بار ، شرکت دارویی آمریکا Pfizer در نوامبر 2016 اعلام کرد که واکسن کرونر دریافت کرده است و این واکسن تا 90٪ در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب موثر است.
علاوه بر این ، بسیاری از کشورها مانند ایران ، هند ، روسیه ، چین ، انگلستان و کوبا وارد تولید واکسن کرونا شده اند و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند. واکسیناسیون علیه ویروس Qovid 19 در حال حاضر در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید  زوایای پنهان گنجِ کاراته ایران/ از کوره‌پزخانه‌ها و روستاهای محروم تا سکوی المپیک توکیو

دیدگاهتان را بنویسید