سخنگوی کاخ سفید گفت اعتراضات کوبا خودجوش است



سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه ، بدون توضیح تحریم های کشورش علیه مردم کوبا ، گفت: “اعتراضات در کوبا خودجوش به نظر می رسد و ناشی از واقعیت های دشوار زندگی روزمره است.”

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا نیز در مورد حمایت از اتحاد آمریكا صحبت كرد ، اما گفت كه حفظ استقلال استقلال راه حل نیست.

رئیس جمهور در بیانیه کاخ سفید گفت: “ما در کنار مردم کوبا و خواستار قوی آنها برای آزادی و رهایی از اپیدمی ویروس کرونا و دهه ها سرکوب و مشکلات اقتصادی که رژیم استبدادی کوبا بر آنها تحمیل کرده است ، ایستاده ایم.”

بایدن در بیانیه ای گفت: “مردم كوبا با جسارت از حقوق اساسی و جهانی خود حمایت می كنند.” این حقوق شامل حق اعتراض مسالمت آمیز و حق تعیین سرنوشت است که باید رعایت شود.

رئیس جمهور افزود: ایالات متحده از رژیم کوبا می خواهد که صدای مردم خود را بشنود و در این برهه مهم به نیازهای مردم توجه کند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه مداخله خود در حساب توئیتر خود روز دوشنبه به وقت محلی ، بدون اشاره به دهه ها تحریم کوبا توسط دولت کشورش نوشت که مردم کوبا خواهان آزادی و حقوق اساسی خود هستند و با آرامش به خیابان ها می چسبند. و راهپیمایی عملی جسورانه است. من از مردم کوبا در تلاش برای آزادی حمایت می کنم و هرگونه خشونت یا هدف قرار دادن کسانی که از حقوق خود استفاده می کنند را محکوم می کنم.

جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای موقت در دفاع از آزادی بیان و اجتماعات گفت واشنگتن از آزادی بیان مردم کوبا دفاع می کند و هرگونه برخورد با معترضان را به شدت محکوم می کند.

بیشتر بخوانید  سرمربی جدید پرسپولیس مشخص شد | جانشین یحیی گل‌محمدی کیست؟

رسانه های غربی گزارش دادند که هزاران کوبایی روز یکشنبه (به وقت محلی) از هاوانا به سانتیاگو به خیابان ها آمدند و دلیل این امر تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کوبایی ها بود که زندگی کوبایی ها را در جریان اپیدمی تاجگذاری دشوار کرد. سرعت واکسیناسیون و سهل انگاری دولت.

رئیس جمهور کوبا ، میگوئل دیاز کنل ، رئیس جمهور کوبا در سخنرانی خود در تلویزیون ملی کوبا ، ایالات متحده را به ناآرامی متهم کرد و طرفداران خود را به مقابله با تحریکات فراخواند.

رئیس جمهور کوبا همچنین بسیاری از معترضین را صادق خواند ، اما افزود که آنها توسط رسانه های اجتماعی و تبلیغات مزدوران آمریکایی تحریک شده و هشدار دادند که تحریکات بعدی تحمل نخواهد شد.

وی گفت واشنگتن با اقدامات علیه بخش انرژی این كشور با هدف ایجاد ناآرامی های اجتماعی گسترده و افزایش احتمال مداخله بشردوستانه و در نهایت مداخله نظامی ، محاصره كوبا را افزایش داده است.

کانل این تحریم ها را “غیرقانونی و یک طرفه” خواند و افزود دولت آمریکا خود را امپراتور جهان می داند.

رئیس جمهور کوبا گفت که از یک سو اقدامات آمریکا باعث شده است که این کشور آمریکای لاتین از کمبودهایی به ویژه در زمینه غذا ، دارو و مواد اولیه رنج ببرد و از طرف دیگر رسانه ها در قالب یک جنگ غیراستاندارد به دنبال بدنام کردن دولت و ایجاد اختلاف بین دولت و مردم و آنها در تلاشند تا هاوانا را بی اثر کرده و قادر به ایجاد رفاه برای مردم نباشند و نشان دهند که ایالات متحده در حال پیشرفت در کشورهایی مانند کوبا است.

بیشتر بخوانید  عیدی سال جدید رو خودت محاسبه کن | نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۲ +فرمول

با این حال ، طبق گفته کانل ، کوبا بیش از یک سال توانسته است اپیدمی تاج را کنترل کرده و پنج واکسن تاج تولید کند.

رئیس جمهور کوبا گفت: “ما از همه انقلابیون می خواهیم که به خیابانها بیایند و از انقلاب در همه جا دفاع کنند.” ما از حاکمیت و استقلال این کشور دست نخواهیم کشید. اگر آنها می خواهند انقلاب را سرنگون کنند ، باید از جنازه های ما عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید