پذیرش 6 دانشجو از دانشگاه کردستان در دانشگاه Fuchs Juanium در اتریش


رحمت صادقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: به دنبال فراخوان گروه روابط بین الملل دانشگاه کردستان در نوامبر 2016 مبنی بر اعزام چهارمین سری دانشجویان مبادله در رشته های مهندسی ، مدیریت ، بازاریابی ، اقتصاد ، محیط و تربیت بدنی دانشجویان و استادان واجد شرایط که از طریق وب سایت روابط بین الملل بصورت آنلاین ثبت نام کرده اند.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: “پس از بررسی درخواست های ارسال شده به کمیته ارزیابی ، از جمله گروه روابط بین الملل و اعضای هیئت علمی از گروه های مربوطه ، با دانشجویان منتخب در دو مرحله به زبان انگلیسی و در نهایت خانم افسون ضیایی مصاحبه شد- فرد (کار) و ندا رحمانی (لیسانس مدیریت جهانگردی) و بارزان سعیدپور (کارشناس ارشد هوش مصنوعی) و دانیل طالب پور (حسابداری) برای استفاده از بورس تحصیلی ارنست ماچ. خانم ها سنا زندی (دانشجوی رشته حسابداری) و سارینا سیناره (دانشجوی رشته لیسانس مهندسی مکانیک در صنایع غذایی) برای استفاده از بورس تحصیلی اراسموس پلاس و نمایندگی در دانشگاه FH Juanium در اتریش انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان در دانشگاه های اتریش در رشته های گردشگری سلامت ، مدیریت پایدار غذا ، مدیریت استراتژیک جهانی ، مهندسی رایانه و الکترونیک و مدیریت تجارت جهانی تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان منتخب و پذیرفته شده در ترم پاییز 1400 یا بهار 1401 برای یک ترم به دانشگاه اتریش اعزام می شوند.

صادقی گفت: در این مدت علاوه بر گذراندن تعدادی از واحدهای آموزشی ، این دانشجویان با فعالیت های پژوهشی ، آزمایشگاهی و علمی این دانشگاه و همچنین با زبان و فرهنگ کشور آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید  با خوردن این غذای خوشمزه موهای پرپشتی داشته باشید

وی افزود: مبلغ این بورس تحصیلی برای هر دانش آموز علاوه بر پرداخت هزینه رفت و برگشت ، برای بورسیه ارنست ماخ 1050 یورو در ماه و برای بورسیه اراسموس پلاس 850 یورو است.

سرانجام رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان یکی از دانشگاههای برجسته در زمینه برنامه های تبادل دانشجو در ایران است. از زمان راه اندازی این برنامه در سال 1397 ، این دانشگاه موفق به ارسال 35 دانشجو در رشته های مختلف به دانشگاه های اروپا شده است که 17 نفر از آنها به دانشگاه FU Juanium در اتریش اعزام شده اند.

انتهای پیام / 2330/71


دیدگاهتان را بنویسید