متحدان قدس -10؛ سیف القدس نظریه آمریکایی فلسطین جدید را رد کرد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، شبکه خبری المیادین ویژه شماره برنامه القدس القدس را به مناسبت پانزدهمین سالگرد مقاومت لبنان در جنگ 30 روزه 2006 ادامه داد.

در این برنامه ، المیادین به شورش فلسطین ساکن فلسطین اشغالی و موفقیت آنها و کرانه باختری در آخرین نبرد توجه کرد و در این زمینه میزبان کارشناسان چندین شهر مانند تهران ، بیروت ، صنعا ، بغداد و دمشق.

ملیتا ، جنوب لبنان ؛ هماهنگی های رام الله با اسرائیل مزدورانه است

انور یاسین ، آزادکار لبنانی گفت: “ملت فلسطین کشوری با ریشه و زندگی است … این ملت در دهه های اخیر ده ها توطئه و برنامه را پشت سر گذاشته و ثابت کرده است که لایق زندگی است.” تمام برنامه های اسرائیل در طولانی مدت ناکام ماند و شهرهایی که معتقد بودند هویت عربی آنها کاملاً از بین رفته است ، در آخرین نبرد متوجه شدند که چنین نیست. رژیم صهیونیستی تبلیغ می کند که مردم فلسطین لیاقت زندگی ندارند ، اما این رژیم خود هدف دارد. زیرا وقتی این رژیم نتوانسته است هویت مردم فلسطین را برای دهه ها پاک کند ، در حالی که در سطح داخلی و بین المللی از همه امکانات برخوردار است ، در ترکیب خود شکست خواهد خورد. امپریالیسم او همچنین استفاده کرد. مردم فلسطین در آخرین نبرد هویت خود را تثبیت کردند. جنگ اخیر این نظریه را ثابت کرده است که فلسطینی های مسن پیر می شوند و می میرند [آرمان فلسطین را] آنها فراموش می کنند ، شکست خورد.

یاسین گفت: “امروز مردم فلسطین ثابت کردند که چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد.” این تسلط رسانه ای آنهاست که در ذهن ما جای گرفته است. بلکه این رژیم صهیونیستی است که فلسطین را اشغال می کند. از طرف دیگر ، دشمن صهیونیستی همیشه سعی در تقسیم فلسطینیان داشته است ، اما نبرد اخیر اورشلیم باعث متحد شدن همه فلسطین شده است. بنابراین ، هر کسی که با رژیم صهیونیستی هماهنگ شود ، مزدور است. PA در Ramallah چه می کند؟ اکنون دیدگاه همه فلسطینیان این است که هر کسی که در این شرایط از هماهنگی امنیتی با اسرائیل دست نکشد ، مزدور است. مشکل دیگر بین حرکت مانند اشتیاق یا رژیم صهیونیستی نیست ، اما مشکل جنگ بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

نوار نظریه فلسطین جدید لغو شد

شاربیل گریب کارشناس امور سیاسی فلسطین در این برنامه گفت: “با نبرد اخیر ، متوجه شدیم که صحنه جدیدی روبرو هستیم که ممکن است رژیم صهیونیستی را متعجب کرده باشد.” یکی از شگردهای رژیم صهیونیستی تجزیه فلسطین و پیشبرد برنامه های آن در سایه اختلافات است. اما امروز اتحادی بی سابقه بر روی زمین برقرار شده است … اسرائیل سالهاست که سعی دارد به صهیونیست ها بگوید فلسطینی هایی که از سال 1948 در این سرزمین ها زندگی می کنند عرب اسرائیلی هستند ، اما با قیام آنها در نبرد اخیر مشخص شد که آنها می گویند فلسطینی هستند.

بیشتر بخوانید  با آزمایش هسته ای کره شمالی، جایی برای "پاسخ نرم" وجود ندارد.

الغریب گفت: وقتی روش های ابتکاری غزه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی به کرانه باختری منتقل شد ، با اشاره به فعالیت مردم کرانه باختری ، ایده فلسطین جدیدی که دشمن بر آن تکیه کرد ، فعالتر شد. نظریه ای که ژنرال آمریکایی کیت دیتون سال ها قبل از حمایت فلسطینیان از امنیت اسرائیل روی آن کار می کرد. [آرمان] خود ، از جمله مقدسین و مقدسین خود را فراموش کنید. امروز این نظریه به نفع ملت فلسطین نیست.

این کارشناس فلسطینی افزود: همه از وضعیت کرانه باختری باخبر هستند [در مقایسه با غزه] شهرک سازی و شهرک سازی صهیونیست ها در بسیاری از امور روزمره فلسطینیان در کرانه باختری نفوذ کرده است. این سازمان شبانه روز در هماهنگی امنیت با اشغالگران است. تمرکز بر روی عملیات فردی تاکتیکی از مقاومت در برابر تحقق حقوق فلسطین است. اشغالگران می دانند که وقوع خیزش های مردمی در کرانه باختری تهدیدی جدی و استراتژیک است زیرا ریشه اصلی نبرد در کرانه باختری است.

دمشق؛ مخالفان سوریه آنها همانطور که در برابر فلسطین ایستادند ایستادند

خالد العبود ، نماینده پارلمان سوریه در مورد مقاومت سوریه و فلسطین ، گفت: “سوری ها یک ویژگی دارند که مربوط به جنگی است که آنها طی ده سال گذشته درگیر آن بوده اند ، خصوصاً در شرایطی که عده ای تلاش می کنند.” که تظاهر به انقلابی و انتفاضه علیه رژیم سوریه. تقریباً دیگر سوری ها متقاعد شده اند که آنچه برای سوریه اتفاق افتاده همان اتفاقی است که برای مردم فلسطین افتاده است. این یک لحظه مهم برای سوری ها است. در اینجا سوری ها فهمیدند کسانی که در برابر سوریه ایستادند همان کسانی بودند که در برابر فلسطین ایستادند. همان جنگ فریبنده ای که علیه فلسطینیان در فلسطین اشغالی به راه افتاد ، همان جنگ فریبنده ای است که علیه سوری ها انجام شد. بنابراین می توان گفت که ما در یک نبرد متحد هستیم … مردم فلسطین در سرزمین های اشغال شده در سال 1948 شگفت انگیز هستند. تنها ملتی که نتوانست اجازه دهد این نوع اشغالگری به آن تحمیل شود و هویت ملی خود را حفظ کند و در دو سطح عربی و اسلامی حفظ شود.

بغداد شکست ایالات متحده آغاز شکست اسرائیل خواهد بود

محمد محی ، سخنگوی گروه مقاومت عراق حزب الله کتائب ، در پاسخ به اینکه مردم عراق هنگام اعلام آمادگی برای شرکت در قدس منطقه ای ، چگونه واکنش مردم عراق به حرکت کتائب را اعلام کردند ، گفت: “القدس تنها چیز در جهان است”. نبرد. این اسلام و عربستان را متحد می کند. نبرد نبرد آگاهی است. بسیاری از نهادهای صهیونیستی-آمریکایی سعی می کنند مسئله فلسطین را فقط به عنوان فضای داخلی فلسطین و به عنوان مثال آنچه که با من به عنوان یک عراقی ارتباط دارد ، ارائه دهند ، در حالی که مردم عراق هر گونه مصالحه با رژیم صهیونیستی را رد می کنند و رد می کنند دهه های اخیر

بیشتر بخوانید  جزئیات فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور + نشانی پایگاه‌ها

محی در پاسخ به سوالی درباره نبرد سیف القدس و قیام مردم در مناطق مختلف فلسطین برای کمک به قدس و دیدگاه مردم عراق گفت: “این قیام شبیه قیام مردم عراق است که گسترش یافته است. که شما با فلسطین کاری ندارید. شما از معادله درگیری فلسطین هستید. دشمن اسرائیل می خواست مردم فلسطین را که در خارج از 48 سرزمین زندگی می کنند ، از معادله نبرد دور نگه دارد … امروز ، هر چقدر هم که به مردم فلسطین فشار وارد شود ، آنها نمی توانند هویت خود را کنار بگذارند. امروز ، معادله دو کشور حتی توسط فلسطینی ها رد شده است. امروز ، فلسطینی ها خواستار آزادسازی سرزمین های خود از شمال به جنوب و از دریا به رودخانه هستند. بنابراین ، فلسطینیان ساکن در 48 سرزمین تا آنجا پیش رفته اند که می گویند تنها راه برای بازگرداندن عزت خود ایجاد کشور فلسطین است.

محی گفت: “آمادگی عراق برای کمک به فلسطین فقط یک شعار نیست ، بلکه تقابل امروز عراق با اشغالگران آمریکایی در واقع رویارویی با اسرائیل است.” شکست آمریکا در عراق و منطقه نقطه آغاز رژیم صهیونیستی خواهد بود “یک رژیم بدون پوشش و حمایت ایالات متحده نمی تواند زنده بماند.

سانا یمن او قدرت حمله به اعماق اسرائیل را دارد

احمد الکنا وزیر یمن در این برنامه تأکید کرد که از این پس به جای اصطلاح “محور مقاومت” ، باید قدردان قدس بیشتر (متحد القدس) باشیم و کشورهای ائتلاف را به جای سازمان اتحادیه عرب پوسیده. این امروز در کشتن مردم عربی شریک است. در مورد توانایی یمن در هدایت اعماق عربستان سعودی ، باید بگویم که این برای ما افتخار است. اما در مورد اعماق اسرائیل ، ما باید این کار را به عنوان عضوی از ائتلافی انجام دهیم که چندین عضو عرب و اسلامی دارد. ما نمی توانیم بدون موافقت ائتلاف چنین تصمیمی بگیریم ، اما طی هفت سال مقاومت در برابر تجاوز ، ثابت کردیم که توانایی تمرکز بر اعماق اسرائیل را داریم. بیت المقدس نقطه آغاز کار علیه رژیم صهیونیستی است.

الکنا همچنین در مورد قیام سرزمین های اشغالی فلسطین صحبت کرد و گفت: دشمن اسرائیلی طی چند سال گذشته توانسته بود خشم مردم فلسطین را کنترل کند ، اما نبرد اخیر با القدس مقاومت را دوباره جوان کرد. جهان اسلام که باید به جای خود بازگردد … اسرائیل در جنگ گذشته ناتوان بود. امروز مقاومت با مقاومت سال 48 متفاوت است.

تونس شکست اخیر اسرائیل بیش از هر شکست قبلی است زیرا این ایدئولوژیک است

بیشتر بخوانید  طرفدارای ترشی اسپانیایی ببینن دهنشون آب میفته! | طرز تهیه ترشی اسپانیایی +ویدئو

محسن النباتی ، سخنگوی التیار الشعبی ، درباره اینکه نخبگان و دولت های منطقه می توانند برای فلسطین انجام دهند ، گفت: “من فکر می کنم مردم فلسطین اشغالی راه درست را نشان داده اند.” در آخرین نبرد ، آنها ثابت کردند که عربیت و هویت آنها از اصالت بیشتری برخوردار است … شکستی که اسرائیل از سال 1948 در این کشور از فلسطینیان متحمل شده است ، بیشتر از سایر شکست های نظامی و سیاسی است. شکست نظامی یا سیاسی قابل جبران است ، اما در کشور 48 شکست ایدئولوژیک. بنابراین ، ایده ای که این رژیم بر اساس آن شکل می گیرد ، یک ملت بدون سرزمین و یک ملت بدون سرزمین است. این همان داستانی است که صهیونیست ها به جهانیان گفته اند. فلسطینی ها 48 این ایمان آنها او را کنار زده و آخرین میخ را در تابوت این رژیم میخ کردند که در واقع ضربه ای به ایدئولوژی بود. رهبران رژیم صهیونیستی از اینکه چگونه مردم اللد ، النصره و سایر شهرها دهه ها بعد به خیابان ها آمدند و خواستار آزادی کامل سرزمین شدند ، متعجب شدند.

تهران؛ پس از اتحاد فلسطینیان ، چهره منطقه تغییر خواهد کرد

امیر موسوی ، کارشناس سیاسی منطقه و دیپلمات پیشین ، نیز در این برنامه گفت که رژیم صهیونیستی پس از دهه ها تلاش جوانان برای تلاش برای ذوب کردن آنها در مفاهیم سازشگرانه آنها در خیابان ، متعجب شد. رهبران رژیم صهیونیستی مست عادی شدن دو یا سه کشور عربی بودند و معتقد بودند که فلسطینی ها را به داخل کشور آورده اند ، اما قیام اخیر در سیف القدس رهبران تل آویو را متعجب کرد.

موسوی گفت: خیزشهای اخیر در اورشلیم و کرانه باختری صدای مقاومت در ایران و منطقه را بلند کرده و به دستیاران فلسطینی روحیه داده است. همه دولت های ایالات متحده به همراه برخی کشورهای عربی منطقه خیانت کرده و مصالحه کرده اند ، اما ایران و متحدانش در محور مقاومت ، القدس (متحدان القدس).

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت كه تجربه نشان می دهد كه هماهنگی بین اعضای مقاومت و ملت های مقاومت در منطقه نتایج بهتری دارد … وقتی مردم در سراسر جهان مردم فلسطین را متحد دیدند ، بیشتر حمایت و همدردی كردند. .. استراتژی محاصره فلسطین از داخل شکست خورده است. تشکیلات خودگردان فلسطین سعی کرده است با هماهنگی امنیت با اسرائیل کرانه باختری را کنترل کند ، اما اکنون همه این تلاش ها به لطف اتحاد مردم به شکست انجامیده است. غزه در سال 1948 با کمک القدس و حق قیام کرد و قدس در کرانه باختری ایستاد. این روح تازه ای در قدس است و فکر می کنم این تغییر منطقه را تغییر دهد.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید