کسوف اخیر در کمیسیون اصل 90 با حضور وزیر نیرو بررسی شد



به گزارش ایرنا ، علی خضریان با اشاره به جلسه امشب – دوشنبه کمیسیون اصل 90 – با حضور وزیر نیرو ، معاونان و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور ، افزود: این جلسه برگزار شد به دنبال شکایات دریافت شده توسط کمیسیون اصل 90 و کمیته نگرانی ها. “و او نگرانی مردم و بخش خصوصی را ابراز کرد.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: 48 قانون برنامه ها) و تفاوت بین اقدامات وزارت و سطح به دست آمده ، راه حل های پیشنهاد شده توسط بخش خصوصی برای حل مشکل کسوف و پرداخت بخشی از بدهی دولت ، تعویق وام های ارزی به سرمایه گذاران برای تعیین وظیفه بازگرداندن موانع و نیاز به توجه به حفاظت از انرژی های تجدیدپذیر.

وی ادامه داد: وزیر نیرو همچنین گزارشی از کار این وزارتخانه در طول 8 سال حکومت روحانی و نحوه تعامل با بخش خصوصی و مدیریت مصرف ، کد ارز و کل مصرف برق ، اقدامات مشترک برای جلوگیری از در دو هفته آینده

این نماینده مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان تولیدکنندگان برق از بخش خصوصی 16 موضوع را مطرح کردند و تأکید کردند که در صورت رفع موانع موجود می توانند با 400 مگاوات برق در روز وارد مدار شوند.

خضریان گفت: بخش خصوصی در مواردی از جمله نیاز به تشکیل جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای حل مشکل پرداخت بدهی این وزارتخانه به بخش خصوصی (با استفاده از ظرفیت ماده 6 ماده قانون حمایت از صنعت برق) و جلوگیری از انباشت این بدهی. آنها به مقررات فروش برق به منظور استخراج رمز ارز و صادرات برق ، تبدیل و تأمین بخشی از بدهی های خود به بخش خصوصی و عدم رعایت قراردادهای SATBA با سرمایه گذاران اشاره کردند.

بیشتر بخوانید  فوری؛ ساعت کاری این افراد کمتر و مرخصی‌شان بیشتر می‌شود + فیلم

سخنگوی کمیته پارلمانی قانون 90 گفت: سرانجام تصمیم بر این شد که وزارت نیرو به سوالات و س questionsالات مطرح شده در کمیته ، به ویژه دلایل کسوف اخیر ، کتباً پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید