55 درصد از قیمت مسکن ملی اختصاص یافته است



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، امروز سیزدهم ژوئیه ، در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های ملی وزارت راه و شهرسازی ، شامل 51000 واحد مسکن ملی و مهر به دستور رئیس دولت دوازدهم ، همانطور که بر نقش دولت در حمایت از فقرا تأکید می کند ایجاد سیاست جریان مداوم تولید مسکن در کشور ، وی گفت: برای ایجاد اعتماد بین اقشار مختلف جامعه و خانواده به موقع ، وزارت راه و شهرسازی سه وظایف مهم در دستور کار است که اولین آنها اصلاح قوانین و مقررات در شورای عالی شهرسازی و معماری و ارائه سیاست تسهیل است.

وی با اشاره به اینکه مشکل بعدی در راه تولید مسکن مداوم زمین های شهری است که هنوز به وزارت راه و شهرسازی واگذار نشده است ، افزود: با تلاش وزارت راه و شهرسازی ، زمین های شهری توسط آژانسهای دیگر پس گرفته شده است. “

عضو کابینه دولت دوازدهم شناسایی جامعه هدف متقاضیان مسکن را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد و توضیح داد: در پی شناسایی متقاضیان موثر ، ثبت نام گسترده متقاضیان مسکن و بیش از 2.5 میلیون نفر انجام شد. هر پنج مرحله ثبت نام کردند.

اسلامی خاطرنشان کرد: از 2 میلیون و 500 هزار نفری که در مراحل مختلف برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند ، 530 هزار نفر واجد شرایط مسکن شناخته شده و 200 هزار نفر سپرده گذاری در بانک انجام داده اند.

وی افزود: اقدام مهم دیگر توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش قدرت خرید متقاضیان با اخذ مجوز از شورای پول است که بر اساس آن نسبت وام / قیمت مسکن ملی افزایش یافته است. “تا سال گذشته ، 20٪ از قیمت مسکن ملی به متقاضیان داده می شد ، اما با تصویب شورای پول و شورای اعتیاد ، اکنون 55٪ قیمت مسکن برای سهولت دسترسی وام ها به جامعه هدف فراهم شده است. .

بیشتر بخوانید  آماده باشید چ سربازان چینی! | روز جدید

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی براساس تعهد خود واحدهای مسکن مهر را تا پایان دولت دوازدهم تحویل می دهد ، افزود: 51 هزار واحد مسکن امروز دایر است که 22 هزار واحد واحدهای مسکن مهر هستند. “

اسلامی یادآور شد: دولت تدبیر وامید در تکمیل واحدهای مسکونی باقیمانده در مر مشکلات بلوک های تحویل داده شده به دولت قبلی را اصلاح کرد. در این راستا ، محوطه سازی ، خدمات به روزرسانی بلوک های تحویل شده به اتمام رسیده و با تکمیل واحدهای مسکن مهر و تحویل آنها به مردم ، خانه های مهر به دولت سیزدهم تحویل داده نمی شود.

وی تاکید کرد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در مر ، 700 هزار خانه در دولت دهم و یک میلیون و 360 هزار خانه در دولت تدبیر و امید.

عضو هیئت دولت دولت دوازدهم با بیان اینکه 370 هزار واحد تحت عنوان پارچه فرسوده نوسازی شده است ، گفت: در هشت سال گذشته نوسازی پارچه فرسوده در تهران 40 درصد و 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در سراسر کشور. 500 پروژه بهبود یافته است.

۲۲۲۲۲۹

دیدگاهتان را بنویسید