دادگاه کلاهبرداری با حضور 170 شاکی در شیراز برگزار شد


روابط عمومی رئیس دادگستری استان فارس روز دوشنبه در مقاله خود افزود: این جلسه به ریاست قاضی محسن راجاینیا و قضات محمدحسن سپاسدار و حافظ محمدی مشاوران شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس برگزار شد.

در آغاز این دادرسی ، نماینده دادستان در شیراز ضمن قرائت کیفرخواست صادره از دادسرای شیراز ، اتهامات متهم ردیف اول پرونده و چهار متهم دیگر این پرونده را ارائه کرد.
قاضی اسدی گفت: “اتهامات این افراد در 157 پرونده کلاهبرداری شبکه ای وجود دارد و متهم ردیف اول نیز به جعل گذرنامه و استفاده از اسناد جعلی و خروج غیرقانونی از کشور و سایر متهمان پرونده در کلاهبرداری ، در رفتن. “خط اول نیز متهم است.
وی در ادامه خواندن کیفرخواست با اشاره به گوشه و کنار پرونده گفت: متهمان با کمک شرکای خود با راه اندازی یک شرکت سهامی به نام صرافی ها و علی رغم انقضا مدت اعتبار صرافی مجوز ، فروشگاهی را در شیراز افتتاح می کنند. برای چندین سال ، مبالغ زیادی از مالباختگان تحت عناوین مختلف مانند مشارکت در خرید و فروش ارز و پرداخت سود یا حواله در کشورهای مختلف.
پس از این دادرسی 16 ساعته ، متقاضیان و وکلای آنها ضمن ابراز شکایت ، بر احقاق حقوق از دست رفته خود تأکید کردند.

دادگاه کلاهبرداری با حضور 170 شاکی در شیراز برگزار شد

پس از این جلسه ، متهمان پرونده با دستور قاضی دادگاه دفاعیات اولیه خود را بیان کردند.
قاضی محسن رجایی نیا در حاشیه جلسه دادگاه با بیان اینکه رسیدگی سریع و قاطع به بسیاری از پرونده ها و برخورد غیر تبعیض آمیز مطابق قانون از نکات قابل توجه رئیس قوه قضاییه است ، گفت: “از زمان ارجاع به این پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری دادگاه کیفری استان فارس در دستور کار قرار گرفت.
گفتنی است ، متهم اصلی این پرونده پس از اقدامات جنایتکارانه ، کشور را به طور غیرقانونی ترک کرد ، اما با تلاش دادگستری و تعقیب پلیس بین الملل پس از شناسایی در ترکیه دستگیر و پس از شناسایی به ترکیه بازگشت.
یک متهم دیگر پرونده هنوز آزاد است و تلاش های پلیس بین الملل برای استرداد وی از کشور سوم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  روایتی متفاوت از مجید عرفانیان از مسجد شاه شاه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید