استاندار اصفهان از وزارت نیرو انتقاد کرد / رضایی: دولت باید مدیریت برق را به استان واگذار کند


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری اصفهان ، عباس رضایی در حاشیه 104 مین شورای گفتگو بین دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دولت تدبیر و امید وی گفت: “ما داخل هستیم.” چندتایی این جاست سال توافق خود را با بخش خصوصی نشان داد و روند هماهنگی بین بخشهای خصوصی و دولتی همچنان ادامه دارد.

استاندار اصفهان افزود: موضوع اصلی جلسه امروز مشکلات برق صنعتگران و فعالان اقتصادی بود زیرا خشکسالی امسال در 53 سال گذشته بی سابقه بود و امسال به اوج خود رسید.

وی افزود: به دلیل کمبود آب نیروگاه های برق از رده خارج شدند و خواستار اساتید پذیرش وقفه ها بود اما با اعلام زمان و زمانبندی تعطیل شد.

رضایی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان از مشکلات برق آگاهی دارند ، چرا که می دانند برخی کشاورزان مجبور شده اند با مصرف برق بیشتر آب را از اعماق زمین پمپاژ کنند.

استاندار اصفهان گفت: در جلسه امروز با توجه به اهمیت موضوع برق در اصفهان ، با معاون وزیر نیرو ارتباط برقرار شد و از وی خواسته شد تا در میزان برق استان و مسئولیت تداخلی نداشته باشد. که به مقامات استانی بسپارید.

وی افزود: همچنین مقرر شد یک ویدئو کنفرانس با سه مقام از اداره برق استان و وزیر نیرو برگزار شود تا طرح مدیریت 4500 مگاواتی را به خود استان واگذار کند.

رضایی گفت: “ما وظیفه داریم از مردم به دلیل مشکلات برق عذرخواهی کنیم.” با این حال ، این یک مشکل ملی است و ما حدود 11000 مگاوات برق در کشور داریم.

بیشتر بخوانید  محبوب‌ترین لباس عروس این روزها | لباس عروس سیران با بازی افرا ساراچ اوغلو

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل کمبود آب در صنایع گفت: یکی از موضوعات مهم ریاست جمهوری و همچنین خود صنایع نیاز است. انتقال آب از خلیج فارس است که دولت مصمم است جبران کند کمبود آب در شهرهایی مانند اصفهان.

استاندار اصفهان گفت: همه صاحبان صنایع تأکید می کنند که برای حفظ صنعت باید آب از دریای جنوب به اصفهان منتقل شود ، زیرا چاره ای جز این کار نداریم.

وی از تصویب جلسه و تهیه بسته حمایت از فعالان اقتصادی سازمان سمت خبر داد و افزود: بسته دیگری برای فعالان اقتصادی مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است که جزئیات آن در جلسات آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام / 63086 / ج /


دیدگاهتان را بنویسید