انتشار اولین کتاب از مجموعه “Art in the Encyclopaedia .dia Britannica” به زبان فارسی


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا دوشنبه شب ، جلد 2 نقد هنر، اثر دونالد برتون کاسپیت با ترجمه مجید پروانه پور اولین کتاب از مجموعه دائرlopالمعارف بریتانیکا توسط م Instituteسسه ترکیب ، ترجمه و نشر آثار هنری منتشر شد (متن).

در این کتاب بخشهایی مانند نقش نقد ، مبانی نقد مصنوعی در دوران باستان و قرون وسطی ، هنر نقد در دوره رنسانس ؛ “هنر نقد در قرن هفدهم: نظریه برنامه”؛ “نقد هنری در قرن هجدهم: نظریه ای از روشنگری”؛ “نقد هنری در قرن نوزدهم: افزایش قدرت و نفوذ”؛ “نقد هنر در قرن بیستم: واکنش انتقادی به هنر آوانگارد اولیه” و “نقد هنر در اوایل قرن بیست و یکم”.

انتشار اولین کتاب از مجموعه

فرهنگستان هنر در پشت جلد کتاب گفته است: رویکردهای مختلف انتقادی وجود دارد و آنها به نوع هنری که مورد بحث است تکیه می کنند. تفاوت ویژه ای در مورد اینکه رسانه منتقد روی کدام یک تمرکز دارد وجود دارد: نقاشی ، مجسمه سازی ، عکاسی ، فیلم یا سایر رسانه ها. در این مقاله ، ما بین منتقدان از نظر توجه آنها به رسانه های خاص تمایز قائل نمی شویم ، اما اصول آنچه را که به نظر می رسد مواضع انتقادی ثابت است ، ارائه می دهیم و تأثیر آنها اغلب محدود به زمان شکل گیری آنها نیست. معماری مجموعه ای منحصر به فرد از مضامین را ارائه می دهد که نیاز به یک رویکرد انتقادی منحصر به فرد دارد.

وی کتابی با عنوان نقد هنری در 96 صفحه با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به خیابان ولیعصر ، نرسیده به سه راهی طالقانی ، پلاک 1550 ، کتابفروشی فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید  میزان معافیت‌ مالیاتی حقوق‌بگیران و اصناف در سال آینده اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید