وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای سیاسی مراکز تحقیقات دانشجویی با تأکید بر اینکه همه دانش آموزان باید بتوانند از مراکز تحقیقاتی استفاده کنند ، گفت: جریان فعالیت های پژوهشی باید برای دانش آموزان تسهیل شود.
به گزارش ایسنا ، محسن حاجی میرزایی ، در اولین جلسه شورای تحقیقات سیاستگذاری دانشجویی ، با حضور سورنا ستاری ؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و برخی اعضای شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش گفت: مرکز تحقیقات فرصتی برای یادگیری است و همه دانش آموزان حق استفاده از امکانات مراکز تحقیقاتی و جریان فعالیت های پژوهشی را برای دانش آموزان.
وی بابیان اینکه توسعه مراکز تحقیقاتی نیاز به امکانات دارد ، افزود: در بحث توسعه مراکز تحقیقاتی باید الگوریتمی در نظر گرفته شود که همزمان به توسعه کمی و کیفی مراکز تحقیقاتی منجر شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دستاوردهای م institسسات تحقیقاتی باورنکردنی است و به عنوان یک راه حل جدی ، م institسسات تحقیقاتی باید به هم متصل شوند زیرا با روش های قدیمی نمی توانیم به نتایج جدید و دلخواه برسیم.
وی افزود: تحقیقات غیردولتی نیاز به تکامل دارد و برای گشودن راه نیاز به تفکر خلاق داریم و توسعه کیفی از توسعه کمی مهمتر است.
حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه باید به همه دانش آموزان فرصت استفاده از این ظرفیت را بدهیم ، افزود: باید از ظرفیت شیفت عصر مدرسه برای توسعه مراکز تحقیقاتی استفاده کنیم تا از تجمع و عدم استفاده از امکانات جلوگیری شود.
همچنین در این جلسه ، علیرضا کمره ای ، معاون آموزش متوسطه وزیر ، به تشریح فعالیت های پژوهشگاه های دانشجویی پرداخت و گفت: “پژوهشگاه های دانشجویی مطابق با سند تحول 6-6 و متنوع سازی فضای یادگیری طراحی شده اند که شامل اصل غنی سازی محیط مدرسه به عنوان هدف اصلی. “طول می کشد.
وی ادامه داد: مأموریت مراکز تحقیقاتی اطمینان از کیفیت و اطمینان و گسترش عدالت آموزشی است که از دو طریق دولتی و غیر دولتی اداره خواهد شد. تاکنون این مراکز تحقیقاتی توسط دولت اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت مراکز تحقیقاتی در هفت حوزه توضیح داد: جهت اصلی مراکز تحقیقاتی ایجاد فعالیت های تحقیقاتی است که دانشجویان کلیه دوره ها در آن شرکت می کنند.
انتهای پیام