اهدای 500 جهیزیه سری به زوجین مددجوی کمیته امداد خوزستان



به گزارش ایرنا ، جمال شیبه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از جوانان و تسهیل ازدواج و تاسیس خانواده از مهمترین برنامه های این نهاد برای تحکیم بنیان های خانواده است ، بنابراین همزمان با سالروز بهشتی اتحادیه امام علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (سلام مردم) در روز ملی عروسی ، 500 زوج بی بضاعت با شرکت خیرین خوزستانی خوش شانس بازگشتند.
وی با اشاره به اهدای 3 هزار و 500 سری جهیزیه و هدایای عروسی به زوجین تحت پوشش کمیته امداد خوزستان در سال گذشته افزود: کمک هزینه جهیزیه به همراه بسته های فرهنگی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که جوان هستند اهدا می شود. مردم در شرف ازدواج هستند.
شیبا با اشاره به کمک و مشارکت موسسات خیریه در تأمین جهیزیه زوج های جوان تحت پوشش این نهاد و بازپرداخت وام های ازدواج ، گفت: نقش بسیار موثری در تأمین اعتبار وام ازدواج دارند. “به جوانان.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: این تعداد جهیزیه شامل کالاهای اساسی و خانگی مورد نیاز زندگی از جمله تلویزیون ، فر ، یخچال ، فریزر ، جاروبرقی و ماشین لباسشویی خریداری شده از محصولات محلی ایران است و ارزش هر جهیزیه 250 است. یک میلیون ریال
وی گفت: “ارائه خدمات اشتغال به زوج های جوان واجد شرایط طرح های اشتغال از جمله ارائه مشاوره شغلی ، استعدادیابی ، آموزش حرفه ای ، جستجوی شغل ، پرداخت وام های استخدام و اولویت بندی پرداخت تسهیلات برای زوج های جوان از دیگر اقدامات برای این موسسه “
شیبا با اشاره به اهمیت حمایت از ازدواج جوانان افزود: به منظور افزایش ازدواج های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق ، سمینارهای مختلفی در موضوعاتی از جمله ازدواج ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، سبک زندگی اسلامی برگزار می شود. ، ازدواج سالم ، والدین و اخلاقیات برای زوج های جوان در خانواده به صورت آنلاین برگزار می شود.
شیبا گفت: برگزاری سمینارهای شخصی و ارائه مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای ازدواج آگاهانه و ایجاد زندگی پایدار از دیگر خدمات کمیته کمک متقابل برای تشویق جوانان به ازدواج و تقویت خانواده هایشان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به برنامه کوثر برای کمک به جوانان و تهیه جهیزیه دختران تحت پوشش کمیته امداد گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ، خیران و نیکوکاران می توانند با شماره # 0618877 از طریق تلفن های همراه بخشی از هزینه ازدواج و جهیزیه زوج های جوان را تقبل کرده و در این طرح پشتیبانی شرکت کنید.

بیشتر بخوانید  چرا بایدن شرایط اضطراری ملی علیه لبنان را تمدید کرد؟ - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

130 هزار خانواده در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران ، اولین روز سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان “روز ملی ازدواج” ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید