سالهاست که درخواست نهبندانس پذیرفته شده است. موافقت تعرفه گرمسیری برای نبندان – اخبار خراسان جنوبی – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بیرجند ، شهر نهبندان یکی از شهرهای خراسان جنوبی است که به دلیل گرمای هوا از اسفند ماه دارای وسایل خنک کننده خود می باشد.

کویر لوت در جنوب شرقی روستای دهسلم واقع شده است که یکی از گرمترین نقاط جهان است و گرما این روزها چنان سایه دار است که نیروی تبخیر آب را دو چندان کرده است.

گرمای شدید هوا در نهبندان ، دهسلم و سایر نقاط شهر ، از یک سو گرد و غبار و طوفان از طرف دیگر ، بر مشکلات ساکنان این شهر افزود.

با افزایش دما ، برخی از شهروندان نبندان از اینکه چرا تعرفه برق آنها به طور معمول محاسبه می شود ، شکایت دارند ، زیرا مردم بر این باورند که دهسلم نهبندان بخشی گرمسیری خراسان جنوبی است ، جایی که مردم از اواخر مارس تا اواخر سپتامبر تجهیزات برودتی خود را خریداری می کنند. آنها روشن هستند ، از طرف دیگر ، مردم هیچ تعرفه گرمسیری ندارند و میلیون ها قبض برق را می بینند که حتی نمی توانند پرداخت کنند.

مردم نمی توانند بدون تجهیزات تبرید زندگی کنند ، اما تعرفه در اینجا همانند مناطق شمالی کشور است و استانهای نزدیک شهر ما سالهاست که از این تعرفه استفاده می کنند. گاهی اوقات گرما با گرد و غبار و طوفان همراه است ، اما مردم محروم از نبندان هنوز از تعرفه های گرمسیری محروم هستند.

مردم نبندان که سالهاست خواستار تعرفه های گرمسیری هستند ، اکنون تصویب این تعرفه توسط نماینده نهبندان و سربیشه را اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید  مرد شاه فیلم برتر سال 2022

وی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم مصطفی نخعی ، با اشاره به تماس وی با وزیر نیرو ، افزود: طی مکالمه تلفنی با نیروها و تحت نیروها به ما اطلاع دادند که تعرفه گرمسیری شهر نبندان در هیئت دولت تصویب شده است. ملاقات. “

وی ادامه داد: ساکنان این منطقه اگرچه در یک منطقه گرمسیری و گرد و غبار دائمی وجود دارند ، اما مجبور هستند به مدت 6 ماه از سال از دستگاه های برودتی به عنوان تعرفه در سایر مناطق استفاده کنند.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در پارلمان گفت: “به دنبال پیگیری های اخیر مقامات انسانی و شهری برای بررسی وضعیت اخیر در مرز ماهیرود ، با در نظر گرفتن حوادث اخیر در افغانستان ، ما با تماس با مدیرکل گمرک ایران. “

وی با بیان اینکه در این دعوت نامه بر برنامه ریزی دقیق برای ادامه فعالیت ها تأکید شده است ، افزود: موضوع ارتقا structure ساختار اداری گمرک ماهیرود پس از مکاتبات و پیگیری های قبلی به اداره کل ارجاع شد که با تلاش برای ادامه کار قول داده شد از پیگیری به زودی خواهیم دید که تلاش ها به ثمر خواهد نشست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد استقرار دستگاه اشعه ایکس در مرز ماهیرود با توجه به پیگیری های یک ساله ، این موقعیت به پایان رسیده است که امیدواریم شاهد آن باشیم به زودی.

انتهای پیام / 254 / ح

دیدگاهتان را بنویسید