زن 90 ساله بلژیکی بر اثر عفونت همزمان با ویروس کرونا کریمه انگلیسی و آفریقایی درگذشت – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پویا ؛ دانشمندان بلژیکی روز یکشنبه اعلام کردند یک زن 90 ساله در این کشور بر اثر عفونت همزمان با دو نوع ویروس کرونا (انگلیسی) (آلفا) و آفریقایی (بتا) درگذشت.

دیلی میل گزارش داد که این زن بلژیکی تنها زندگی می کند و واکسن کرونا را دریافت نکرده است. وی پس از بروز علائم در مارس در بیمارستان OLV در آلست بلژیک بستری شد.

در حالی که در ابتدا سطح اکسیژن وی خوب گزارش شده بود ، وضعیت او به سرعت تغییر کرد و پنج روز بعد به دلیل بدتر شدن علائم درگذشت.

پزشکان در بیمارستان Covid 19 را آزمایش کردند و دریافتند که زن مسن هم نوع آلفا دارد که از انگلستان نشات گرفته و هم نوع بتا که در آفریقای جنوبی پیدا شده است.

محققان معتقدند که این اولین مورد مستند در نوع خود است و همچنین هشدار دهنده این است که انسان می تواند به طور همزمان به دو سویه ویروس کرونا آلوده شود.

آن وانکربرگن ، زیست شناس مولکولی در بیمارستان OLV ، که منجر به مطالعه شد ، گفت: “هر دو گونه در آن زمان در بلژیک در گردش بودند ، بنابراین ممکن است او از دو فرد مختلف به ویروس های مختلف آلوده شده باشد.” “متاسفانه ما نمی دانیم که چگونه او آلوده شده است.”

مطالعه دانشمندان بلژیکی هنوز در یک مجله پزشکی منتشر نشده است ، اما این پرونده در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماریهای عفونی اروپا در حال بررسی است.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  ناهار کته اسفناج درست کن، خیلی مقویه | طرز تهیه کته اسفناج، یه غذای متفاوت و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید