آخرین وضعیت بررسی دو طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس – اخبار مجلس و دولت ایران – اخبار سیاسی تسنیم


روحولا نجابات ، سخنگوی کمیته شوراها و امور داخلی مجلس ، در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی آژانس تسنیموی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و قانون انتخابات ریاست جمهوری در این کمیته گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به تصویب اعضای کمیسیون و کمیته رسید. و به کمیسیون در صحن علنی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه این طرح به دلیل برخی مخالفت ها در کمیته سکوت اختیار کرد ، ادامه داد: پس از انتخابات شورا و با توجه به تجربه ، ما یک آسیب شناسی در مورد حذفیات قانونی در این انتخابات خواهیم داشت و سپس یک برنامه جامع برای ما ارائه خواهیم کرد دادگاه علنی پارلمان.

نماینده شیراز در مجلس با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف قانون انتخابات شورا را به خوبی شناسایی کنیم تا بتوانیم به طور کامل به بررسی برنامه نظارت عمومی بپردازیم ، افزود: در این قانون نقاط ضعف در بررسی صلاحیت ها ، نظارت بر انتخابات و اجرای شورا در چهار سال است که ما باید آنها را تنظیم کنیم ، اما در طرح حاضر برخی از این موارد پرداخته شده است.

سخنگوی کمیته شوراها و امور داخلی مجلس گفت ، البته ما علاوه بر نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات شوراها ، ما همچنین به دنبال نظارت بر کار شوراها در دستور کار برنامه اصلاح این قانون هستیم. در دوره های آینده به خوبی از آن استفاده کنید

نجابت در مورد آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح در مجلس تصویب شد و همچنین در هیئت امنا تصویب شد که شورای مناسب بودن آن را یک سیستم معیوب دانست.

بیشتر بخوانید  رونق معاملات بازار مشتقه فرابورس با آمارهای خیره‌کننده

وی افزود: البته هیئت امنا بخشی از قانون مصوب مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری گذشته را به روشی دیگر اعلام و اجرا كرد.

نماینده شیراز در مجلس گفت: ما باید جلساتی در کمیته با اعضای هیئت امنا و مجمع داشته باشیم تا ایرادات مجمع را برطرف کنیم و قانون را برای اجرا به دولت بفرستیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید