چه کسی وزیر راه خواهد بود؟ / رئیس جمهور منتخب صحبتی درباره دولت فراجناحی نکرد


ناصر ایمانی با بیان اینکه دولت جدید در بدترین شرایط ممکن کشور را از دولت قبلی تحویل می گیرد ، گفت: در 40 سال گذشته ، تصاحب کشور با این شرایط اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی بی سابقه است دولت جدید به قدرت رسیده است و جامعه باید صبور باشد.

وی افزود: آقای رئیسی گفت كه شایسته سالاری را در كابینه خود ملاك می داند. وی هرگز فراملی صحبت نکرده و این مسئله فقط در مطبوعات ذکر شده است. البته شایسته سالاری نیز کلمه ای بزرگ و پیچیده است و باید معنای آن را درک کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظر من کسانی که دارای تخصص ، تجربه کافی ، قدرت مدیریتی و انگیزه کافی برای کار و درک درد مردم و همچنین صادقانه هستند ، شایسته این کار هستند. البته نه تنها خودشان ، بلکه اجازه نفوذ و رشد فساد را در گروهی که در آن هستند ، نمی گذارند. البته یافتن این وزرا با این ویژگی ها کمی دشوار است ، اما امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتواند چنین کابینه ای را تشکیل دهد.

ایمانی با اشاره به اینکه در واژه شایسته سالاری هیچ جناحی وجود ندارد ، افزود: افراد مستحق می توانند از هر جهت فکری باشند یا مستقل باشند ، نه اصلاح طلب و اصولگرا. مهم است که آنها خصوصیاتی داشته باشند که قبلاً ذکر کردم. البته گروههایی در گرایشهای سیاسی وجود دارند که به اصول ، ساختارها و استراتژی جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند و بنابراین نباید در دولت حضور داشته باشند. منظور از این افراد فراملی بودن نیست. این افراد می توانند کارهای سیاسی انجام دهند ، اما نمی توانند در دولت باشند. در دولت باید کسانی باشند که اساس نظام و اهداف و ساختارهای جمهوری اسلامی را بپذیرند.

بیشتر بخوانید  صحنه های محاکمه مهم بازی نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس + لیسانس / فیلم

چه کسی وزیر راه خواهد بود؟  / رئیس جمهور منتخب صحبتی درباره دولت فراجناحی نکرد

وزیر راه دولت آینده باید جهادی و مدیر برنامه محور باشد

ایسنا همچنین می نویسد؛

رحمت الله فیروزی پور آبادی ، در مورد اولویت هایی که در وزارت راه و شهرسازی دولت بعدی باید دنبال شود ، گفت: وزارت راه با توجه به اندازه و مناطق مختلفی که تحت پوشش دارد ، هر یک از قطعات آن در یک جهت است. مهم است و برای رسیدن به اهداف نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی افزود: جاده ها و حمل و نقل ، مسکن ، به ویژه برای جوانان ، حمل و نقل هوایی ، ریلی و دریایی از جمله بخش هایی هستند که این وزارتخانه مسئولیت آنها را بر عهده دارد و همه شاخص هایی دارند که نشان می دهد زندگی مردم با آن ارتباط مستقیم دارند. بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید برای هر یک از این مناطق برنامه ای داشته باشد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه دولت آینده باید فردی جهادگر ، فعال ، متخصص و متعهد باشد و با در نظر گرفتن همه جوانب و زوایای وزارت وزارت ، باید مدیریت برنامه محور داشته باشند. انتظار می رود وزیر بعدی برای هر یک از این مناطق برنامه ای داشته باشد و برای رفع نگرانی های مردم در این مناطق گام بردارد.

۲۷۲۱۵

دیدگاهتان را بنویسید