بیانیه همسر رئیس جمهور ترور شده هائیتی



مارتین مویس ، همسر خوانل مویس ، رئیس جمهور ترور شده هائیتی ، که در جریان حمله روز چهارشنبه زخمی و در بیمارستان بستری شد ، اولین بیانیه رسمی خود را روز شنبه صادر کرد.

به گزارش ایسنا ، وی در بیانیه ای دشمنان را به تلاش برای از بین بردن “رویا ، چشم انداز و ایدئولوژی همسرش” متهم کرد.

مویز که پیام صوتی را در یکی از بیمارستان های میامی ضبط کرده و نسخه ای از آن را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است ، گفت: “من زنده هستم ، خدا را شکر و شوهرم خوانل را دوست دارم.” ما بیش از 25 سال با هم بودیم و در تمام این سال ها عشق در خانه ما جریان داشت. “اما ناگهان مزدوران آمدند و همسرم را تیرباران کردند.”

وی گفت: “شما باید یک جنایتکار شناخته شده و بی ریشه باشید تا یک رئیس جمهور مانند خوانل مویس را بدون اینکه به او فرصت صحبت دهید ، بکشید.” “شما می دانید که رئیس جمهور با چه کسی می جنگد.”

وی با استناد به سازمان دهندگان این حمله گفت: “این افراد مزدوران خود را استخدام كردند تا رئیس جمهور و خانواده وی را به خاطر پروژه های جاده ای ، برق ، آب آشامیدنی و سازماندهی همه پرسی و انتخابات بكشند.”

وی افزود: “اکنون مزدوران ترور رئیس جمهور پشت میله های زندان هستند ، اما مزدوران دیگری نیز هستند که می خواهند رویا ، چشم انداز و ایدئولوژی وی را بکشند.”

گروهی از کماندوهای مسلح روز چهارشنبه 7 ژوئیه ساعت 1 بامداد به وقت محلی به محل سکونت خوانل مویس در پورتو پرنس ، پایتخت هاییتی حمله کردند و او را کشتند و وی را کشتند و همسرش را به شدت مجروح کردند.

بیشتر بخوانید  در دل تلخ یک راننده کامیون با رئیس / فیلم

آنها خود را ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر آمریكا (DEA) معرفی كردند و بدین ترتیب به راحتی وارد محل اقامت رئیس جمهور شدند و ماموریت خود را انجام دادند.

پلیس می گوید آنها بیش از دوازده نفر را که عمدتاً سربازان بازنشسته کلمبیایی هستند دستگیر کرده و به دنبال سایر شرکت کنندگان در ترور هستند. با این حال هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد حامیان مالی و سازمان دهندگان این حمله و همچنین افرادی که تیم مزدور را برای حمله به منزل رئیس جمهور استخدام کرده اند ، دریافت نشده است و دلیل این امر چیست؟

کلود جوزف ، نخست وزیر موقت فعلی هاییتی (علی رغم اختلافات گسترده داخلی بر سر فعالیت هایش) ، بر کشور حاکم است. وی به مدت دو هفته در کشور حالت فوق العاده اعلام کرد و اختیارات بیشتری را به قوه مجریه داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید