به گفته مصباحی مقدم ، اصولگرایان خواستار حمایت از دولت اصلی هستند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینسید ابراهیم رئیسی قرار است در کمتر از یک ماه به عنوان رئیس جمهور سیزدهم به عنوان کشیش انتخاب شود ، اما آیا رئیس جمهور که با حمایت حداکثری از اصولگرایان به کشیش رسیده است ، در این مسیر با حمایت حداکثری روبرو خواهد شد یا اصولگرایان اصرار بر ویل دارند نظارت دولتی ادامه دارد؟

این س theالی است که حجت الاسلام والمسلمین گللامرضا مصباحی مقدم ، عضو جامعه روحانی مبارز ، که خود نیز عضوی از این سازمان معنوی است ، در مصاحبه با خبرآنلاین وی در پاسخ گفت كه اصولگرایان باید از رئیس جمهور و خواسته ها حمایت كنند. وی معتقد است که اصولگرایان نیز باید در نظارت بر دولت نقش داشته باشند.

وی معتقد است که ریاست جمهوری دو دوره خواهد بود و پیشنهاد می کند اصولگرایان بهترین نیروهای خود را برای همکاری با رئیس جمهور به کار گیرند.

در آن مکالمه ، مصباحی مقدم همچنین به تماس کابینه رئیسی با سیاستمداران منتقد اشاره کرد و گفت: “این اقدام به شخصیت آقای رئیسی برمی گردد ، اما وقتی دولت تشکیل می شود ، این ویژگی شخصیتی به یک گفتمان و رویه تبدیل می شود.”

مصاحبه مفصل برای یک خبرگزاری خبرآنلاین شما با غلامرضا مصباحی مقدم می خوانید؛

**********

* آقای مصباحی مقدم! مسئولیت های جریان اصلی در طول چهار سالی که وی ریاست دولت را بر عهده داشته است چیست؟

در واقع کاندیدای اصلی و بلامنازع جریان اصولگرا آقای رئیسی بود و خدا را شکر رأی داد. در اینجا باید اشاره کنم که آقای رئیسی یکی از اعضای روحانیت مبارز کشور است ، البته جانشین وی در دادگستری آقای محسنی ایجی است که یکی دیگر از اعضای روحانیت مبارز است.

جامعه روحانیت مبارز سیاست متعادلی دارد و در طول تاریخ خود هرگز افراطی یا افراطی نبوده است. با این حال ، جامعه روحانیت مبارز مورد استقبال احزاب اصولگرا قرار گرفت و موفق شد به میدان بیاید و از آقای رئیسی حمایت کند. وی با 18 میلیون رأی مورد استقبال مردم قرار گرفت و سرانجام موفق شد این رأی قابل قبول را در شرایطی بدست آورد که اثرات نامطلوب اقتصادی در جامعه ما و همچنین اوضاع تاجگذاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی خوشمزه و لذیذ + دستور پخت مرحله به مرحله

ما دو دوره ریاست جمهوری را پیش بینی می کنیم

اما مطمئناً ، نه تنها برای چهار سال آینده ، بلکه برای دو دوره نیز انتظار داریم آقای رئیسی رئیس جمهور کشور باشد. جریان اصولگرا باید هم از آن حمایت کند و هم به آن در تأمین نیروی کار کمک کند. زیرا آقای رئیسی باید همکاران خود را از میان کسانی انتخاب کند که دارای روحیه انقلابی و مردمی هستند و در عین حال صلاحیت همکاری با رئیس جمهور منتخب را دارند.

اصولگرایان باید بهترین تلاش خود را به دولت اصلی ارائه دهند

اگر اصولگرایان هر آنچه را كه ممكن است به آقای رئیسی ارائه دهند تا مسئولیت را بر عهده بگیرد و در برنامه ریزی یاری كند ، البته در چارچوب قانون اساسی و سیاست های جمهوری اسلامی بالادستی ؛ یک نقشه و نقشه راه تهیه می شود که آقای رئیسی آن را دنبال می کند.

بعلاوه ، مجلس باید با مشکلات زیادی از جمله تورم بالا ، نقدینگی بسیار و جبران شکاف درآمد در جامعه ، گسترش فقر و بدهی سنگین دولت به بانک مرکزی ، بانکها و شرکتهای دولتی و غیردولتی کمک کند. ، پیمانکاران ، سازمان های تأمین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی جمع شده اند.

مشکلات زیادی برای دولت اصلی وجود دارد اما …..

این حجم عظیم بدهی و دستمزد ، به ویژه تحت عنوان یکسان سازی حقوق بازنشستگی و حقوق کارمندان ، باید به مدت ده سال اجرا و بهره برداری می شد و به تدریج این اتفاق باید در طول سال ها رخ دهد ، که این اتفاق نیفتاد و هزینه هایی را برای دولت بعدی ایجاد کرد. . به همین دلیل است که برای دولت جدید در ابتدا غلبه بر این شرایط بسیار دشوار است ، اما انجام این کار غیرممکن نیست. تهیه نقشه راه برای این شرایط مهم است.

به تدریج و بدون اینکه بخواهیم ولخرجی کنیم یا خجالت بکشیم ، باید اجازه دهیم دولت تشکیل شود. چنین مسائلی باید پیگیری شود. اولاً ، باید در جامعه ، هم در بازار و در بازار سرمایه و هم در بازار کالاها و خدمات ، آرامش برقرار باشد. به منظور جلوگیری از نوسانات شدید قیمت ها ، که ادامه دارد و در مرحله بعدی می توان مشاهده کرد که پس از تثبیت وضعیت اقتصادی و اجرای برنامه ها ، می توانیم به بهبود وضعیت دست یابیم. دولت همچنین می تواند یک دولت موفق باشد.

بیشتر بخوانید  پیش بینی ایلان ماسک درباره فروش تسلا در سال ۲۰۲۲

هم مجلس و هم مجمع و هم كارشناسان می توانند بر دولت ریاست جمهوری نظارت كنند

* پیشنهاد شما برای نظارت دولتی چیست؟ به عنوان مثال ، تشکیل یک هیئت نظارت از اصول گرایان ، یا هسته اصلی خواسته ها ، یا تنها نظارت مجلس یا …

چنین اقداماتی نیاز به موضع رسمی دارد ، مجلس شورای اسلامی موضعی رسمی برای نظارت بر کار دولت دارد. شورای مناسب موقعیت نظارت بر اجرای سیاستهای مشترک اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را دارد. البته کارشناسان می توانند دیدگاه ها و نظرات خود را در رسانه ها منعکس کنند تا رهبران کشور از آنها استفاده کنند.

به گفته مصباحی مقدم ، اصولگرایان خواستار حمایت از دولت اصلی هستند

اصول گرایان نیز باید از دولت اصلی حمایت و خواستار حمایت شوند

* آیا قرار است 100٪ از دولت حمایت کند یا طیفهای مختلف سیاسی به ویژه اصولگرایان باید رعایت و مطالبه کنند؟

به طور طبیعی ، ما معتقدیم که باید از شخص حمایت ، مشاهده و تقاضا کرد ، در واقع بدون حمایت نباید هیچ انتقادی وجود داشته باشد ، به عبارت دیگر ، انتقاد به خودی خود مطلوب نیست و به تنهایی کافی نیست.

رویکرد اصلی منتقدان در راستای انسجام و اتحاد ملی است

* چگونه دولت باید با جریانهای سیاسی منتقد و مخالف برخورد کند تا جایی برای مطالبه جریانهای منتقد یا مخالف فراهم شود؟

رویکرد آقای رئیسی ، که با برخی از نویسندگان یا هنرمندان تماس گرفته و از آنها خواسته است نظرات خود را به اشتراک بگذارند ، یا با مخالفت مخالف برخی از سیاستمداران تماس گرفته است ، رویکرد بسیار مثبتی است و نشان می دهد که وی انتقاد دارد و مایل است از آنها در نامه ها ، گزارش ها و در صورت داشتن دیدگاه مثبت و کمک به حل مشکل ، مطالبی را که به دفتر ریاست جمهوری ارسال می کنند یا به طور عمومی منتشر می کنند.

بیشتر بخوانید  درآمد این شغل ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان است!

بنابراین چنین رویکردی رویکردی است که به طور طبیعی در برابر دولت انعطاف پذیری ایجاد می کند و صریحاً به کمک نیاز دارد. من فکر می کنم رویکردی که آقای رئیسی شروع کرده رویکرد خوبی است که می تواند به انسجام اجتماعی و وحدت ملی کمک کند.

رویکرد تعاملی رئیس نسبت به جریان رقابتی به یک گفتمان تبدیل می شود

* این رویکرد تعاملی آقای رئیسی با رقیب یا مخالفان یک بحث استراتژیک یا ….

طبیعتاً این یک ویژگی شخصیتی است این نشانه ای است که در ابتدا ظاهر می شود ، اما وقتی دولت تشکیل می شود ، این ویژگی شخصیتی به یک گفتمان و عمل تبدیل می شود ، زیرا دولت تحت تأثیر رئیس جمهور رفتار می کند.

رئیس از مذاکرات استقبال می کند اگر ….

با توجه به دشواری هایی که تحریم ها در سال های اخیر بر کشور تحمیل کرده اند ، تا چه حد لازم است که دولت آینده به عنوان یک چهره اقتصادی اولویت را برای رفع تحریم ها قائل شود؟

طبق اظهارات قبلی آقای رئیسی ، اولویت دولت آینده خنثی سازی تحریم ها است. خنثی سازی تحریم ها به گونه ای است که به جای ارزیابی خود تحریم ها و لغو آنها ، باید اولویت با آنچه که آنها با تولید داخلی ، صادرات و سایر دولت ها ، به ویژه همسایگان رفتار می کنند ، باشد. و کشورهای آسیایی ، به گونه ای که این تحریم ها شخصیت و ارزش خود را از دست بدهند. مطمئناً ، اگر طرف های مذاکره کننده مایل باشند صادقانه به دنبال لغو تحریم ها در جریان مذاکرات باشند ، قطعاً دولت آقای رئیسی از وی استقبال خواهد کرد..

* برخی می گویند ممکن است قدرت و اقتدار بیشتری در مذاکرات هسته ای وجود داشته باشد. فکر می کنید این امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه آقای رئیسی در یک خط رهبری کار خود را آغاز کرده و خواهد کرد ، مطمئناً از رهبر معظم انقلاب و دیگر م componentsلفه های جمهوری اسلامی حمایت بیشتری خواهد کرد و در حقیقت این مسئله را با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد. آهسته

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید