هفته آینده بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار منصوب می شود



ایسنا / سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان متروکه چابهار نیز گفت: بیمارستان 540 تختخوابی چابهار هفته آینده منصوب می شود تا افراد محروم آن کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایسنا ، سعید نمکی در جلسه جمع بندی اولین سفر خود به چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استان گفت: از درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکر و قدردانی از آنها نظارت بر مشکلات بهداشتی

وی افزود: بسیاری از خدمات ریشه کن سازی فلج اطفال و مالاریا در این استان انجام شده و باید ادامه یابد.

وی افزود: وقتی وزارت بهداشت را در سال 1397 تحویل گرفتم ، آن وزارت 25000 میلیارد تن بدهکار بود و به پرستاران 24 ماه حقوق نگرفتند. طی چند سال گذشته ، من خزانه های خالی ، تحریم های شدید آمریکا و سیل و زلزله را در استانهای کشور و تاج تجربه کرده ام.

وزیر بهداشت گفت: بابت همه کمبودها و محرومیت ها از خدا و مردم عذرخواهی می کنم.

نمکی گفت: من تمام تلاش خود را برای مردم سیستان و بلوچستان نکردم زیرا مردم اینجا را دوست دارم و در حل مشکلات آنها مصمم و جدی هستم. در دستور کار ساخت مراکز درمان بیماران بستری ، تقویت زیرساخت های بهداشتی ، تکمیل محصولات نیمه تمام ، تجهیزات مراکز بهداشتی است و من این کار را انجام خواهم داد.

وی در مورد بیمارستان متروکه چابهار گفت: بیمارستان 540 تختخوابی چابهار هفته آینده تعیین می شود تا محرومان از این زمین بتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  من قهرمان جهان می شوم و به سینما برمی گردم

وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: تهیه وضعیت اضطراری در هوای چابهار هفته آینده با حضور کولیوند ، رئیس مستقیم این اداره به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بیمارستان دریایی کونارک نیز تجهیز و ظرف 10 روز امکانات لازم تحویل داده می شود. البته از 2 روز آینده می توانیم روند تجهیز این بیمارستان را شروع کنیم.

نمکی ادامه داد: پزشکان و کادر تخصصی برای این استان در نظر گرفته شده اند و در صورت لزوم از کارکنان شرکت استفاده می شود و هیچ کس در این زمینه نباید در انجام آزمایش تأخیر داشته باشد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما برای بقای پزشکان و پزشکان در زمینه های مختلف تلاش می کنیم و باید زیرساخت های مراقبت های اجتماعی فراهم شود تا خانواده پزشک بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بر تعیین وضعیت پیمانکاری بیمارستان 32 تختخوابی چابهار تأکید کرد.

وزیر بهداشت گفت: “ما همچنین تعداد بیماران جدی کرونر را در خارج از مراکز بهداشتی بررسی خواهیم کرد و یک تیم و هیئت را برای بررسی مرگ بیماران کرونر خارج از آمار بخش بهداشت تعیین خواهیم کرد ، تا این مشکل نیز تعیین شود. . “

وی با بیان اینکه چابهار در کشور و منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: حوزه سلامت این منطقه ویژه باید مورد توجه قرار گیرد ، به طوری که علاوه بر حل مشکلات مردم باید در جذب گردشگری درمانی نیز تلاش کنیم.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد: سهمیه دارویی چابهار را از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جدا کرده و به ایرانشهر تحویل می دهم تا مدیریت بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  ایجاد بیش از 350 پایگاه در اصفهان برای جمع آوری نذورات ، ذبح و توزیع قربانیان

وزیر بهداشت گفت: ما به لطف خدا واکسن را تهیه می کنیم ، زیرا واکسیناسیون می تواند از بیماری افراد جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید