واکسن برای همه افراد 60 ساله در دسترس است / تزریق واکسن فقط از طریق پیام کوتاه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی گفت: دیروز در جلسه ای با روسای دانشگاه های سراسر کشور تأکید کردیم که به افرادی که بدون صف می آیند به هیچ وجه نباید تزریق شود.

“هر فرد بالای 65 سال می تواند ثبت نام کند ، اما سیستم صف ما از دو سال تا دو سال است. ما ابتدا پیام هایی را برای افراد 68 تا 70 ساله ارسال می کنیم “، وی با بیان اینکه سیستم ثبت واکسیناسیون برای افراد بالای 60 سال باز است گفت: چه زمانی آنها برای واکسیناسیون می آیند و سپس به دو سال آینده می روند ، به دلیل کمبود واکسن ، زیرا این واکسن برای افراد بالای 60 سال در نظر گرفته شده است و این برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون است.

رئیسی با اشاره به افزایش مراکز ادغام ، گفت: حدود 800 مرکز ادغام در سراسر کشور وجود دارد که 81 مرکز ادغام در استان تهران ایجاد شده است. ما همچنین 3000 تیم تزریق در کشور داریم که هر تیم فقط 150 تزریق در روز انجام می دهد و ظرفیت بسیار بالایی ایجاد شده است که هیچ نگرانی از جمع آوری افراد نداریم.

وی درباره روند توزیع واکسن ادامه داد: روز گذشته یک میلیون دوز واکسن توزیع کردیم و امروز یک میلیون دوز دیگر توزیع می شود ، 470 هزار واکسن برکت نیز توزیع شد.

رئیسی افزود: 1.5 میلیون دوز دیگر نیز صبح پنجشنبه توزیع می شود. هفته آینده 2.9 میلیون دوز دیگر واکسن می رسد که توزیع می شود ، بنابراین برای گروه هدف بالای 60 سال ، یعنی حدود 8.3 میلیون تا 400 هزار نفر ، ما تاکنون حدود 8 میلیون و 200 تا 300 هزار واکسن توزیع کرده ایم …

بیشتر بخوانید  ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به‌نیازمندان قمی پرداخت شد

رئیسی تأکید کرد: واکسن به اندازه کافی در دسترس است و بدون تجمع و طبق ترتیب واکسیناسیون ساخته می شود و به هیچ وجه با ثبت نام روی کاغذ در مراکز ، واکسیناسیون انجام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید