این توافق نامه توسط ظریف و دبیرکل مجمع امضا شد


به گزارش گروه سیاست خارجی فارس ، توافق نامه ستاد پارلمان آسیا امروز (یکشنبه) از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدرضا مجیدی ، دبیرکل پارلمان آسیا در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امضا شده است.

توافق نامه بین جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجامع آسیایی در مورد حقوق ، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دائمی مجمع (مجمع پارلمانی آسیا) (APA) مجامع آسیایی در وزارت امور خارجه اسلامی امضا شد جمهوری ایران.

این قرارداد پس از تصویب توسط هیئت دولت امضا شد و مجوز لازم برای وزارت امور خارجه صادر شد.

موضوع تأسیس مجمع مجامع آسیایی (APA) در نوامبر 2006 در هفتمین نشست انجمن مجامع صلح آسیا در تهران به میزبانی مجلس برگزار شد ، تصویب شد و بدین ترتیب ساختار انجمن مجامع صلح آسیا در جلسه تهران به مجمع مجامع آسیایی تغییر یافت.

در حال حاضر ، مجمع مجامع آسیایی به عنوان ناظر 44 عضو مجلس قانونگذاری کشورهای آسیایی و 14 مجمع ملی دیگر را در اختیار دارد. همچنین 10 سازمان بین المللی و منطقه ای به عنوان ناظر وجود دارد.

طبق مصوبه مجمع مجامع آسیایی ، مقر دبیرخانه آن از همان ابتدا در تهران مشخص شده است.

لازم به ذکر است که پارلمان آسیا به عنوان یک سازوکار منطقه ای پویا در زمینه همکاری بین پارلمانی دارای یک زمینه فعالیت گسترده و متنوع است و طیف قابل توجهی از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مانند مبارزه با فساد ، عدالت سلامت ، مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، تقویت عناصر همکاری و دوستی بین اعضا ، کاهش فقر ، حفاظت از محیط زیست ، ارتقا diversity تنوع فرهنگی ، مبارزه با قاچاق اشیا cultural فرهنگی ، حقوق زنان ، جوانان و افراد مسن و موقعیت هایی مانند جرم رژیم اشغالگر در سرزمینهای اشغالی فلسطین. مجمع پارلمان های آسیا قطعنامه های سالانه ای را برای هماهنگی و نظارت منظم بر اقدامات خود در این زمینه ها و سایر موضوعات مربوط به اعضای خود تصویب می کند.

بیشتر بخوانید  دو فرزند آبادانی در آتش سوزی جان خود را از دست دادند

ایده ایجاد مجمع توسط مرحوم حسین شیخ الاسلام ، نماینده مجلس هفتم ، طراحی ، آزار و اذیت و اجرا شد. وی به عنوان نماینده منتخب پارلمان در این مجلس ، بازار یکپارچه انرژی آسیا و توافق نامه دوستی کشورهای آسیایی را در APA طراحی و دنبال می کند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید