این اقتصاددان توضیح داد: چرا نرخ دلار باید کمتر از 15000 تن باشد؟


آلبرت باگیان در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین وی در مورد نرخ منطقی ارز در دولت سیزدهم گفت: نرخ ارز معقول یک موضوع است و ثبات نرخ ارز بحث دیگری است ، یعنی در بحث تثبیت نرخ ارز باید کاهش یابد ، نه افزایش یابد. درآمد ارز بستگی دارد در کشور. به عبارت دیگر ، با تکمیل برجام مشخص می شود که چه میزان درآمد ارزی و ذخایر ارزی داریم.

باگزیان گفت: تحت تأثیر این شرایط نرخ ارز باید به کمتر از 15000 تن برسد و من معتقدم نرخ ارز کمتر از 15000 تن می تواند امید به کاهش قیمت ها در بازارهای مختلف را در پی داشته باشد ، در غیر این صورت در این حالت ، قیمت فعلی ادامه دارد. “

این اقتصاددان توضیح داد: چرا نرخ دلار باید کمتر از 15000 تن باشد؟

وی گفت: همانطور که اشاره کردیم ، در غیر این صورت شاهد ادامه شکاف قیمتی خواهیم بود که در حال حاضر در بازار وجود دارد ، نرخ زیر 15000 تن می تواند ثبات قیمت ، اشتغال و رشد اقتصادی را تضمین کند و فقط این نیست که ما به صادرات متکی هستیم. “و واردات برای تصمیم گیری در مورد نرخ ارز.

این اقتصاددان گفت: نرخ ارز نباید آنقدر بالا می رفت که کاهش آن باعث مقاومت شود ، زیرا پایین آوردن نرخ ارز در کاهش قیمت کالاهای دیگر بسیار م effectiveثر است ، اما برخی از افراد از نرخ بالای ارز استفاده می کنند.

وی گفت: به نظر من برای اینکه امیدی به کاهش قیمت ها در بازارهای مختلف و بیرون آوردن برخی کالاها از حالت رویایی خود داشته باشیم ، باید نرخ ارز به زیر 15 هزار تن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید  یارانه جدید خرداد قابل برداشت شد؟

گفتگوی مفصل با آلبرت باگزیان در مورد روند اقتصادی در کشور (اینجا) خواندن.

222322

دیدگاهتان را بنویسید