هاریچیچی: ما از مردم عذرخواهی می کنیم / واردات محموله های واکسن به ایران



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینروند اوج موج پنجم تاجگذاری در ایران همچنان ادامه دارد و در این خبر خوب واردات محموله های واکسن اعلام شده است.

از این رو اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، شب گذشته 17 هزار و 664 بیمار جدید کوید 19 در کشور شناسایی شد و متأسفانه در این مدت 165 بیمار به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به ترتیب ، در حال حاضر 143 شهر کشور قرمز ، 186 شهر نارنجی و 119 شهر زرد هستند.

14 کودک پس از بازدید از تولد به ویروس دلتا مبتلا می شوند

در این میان وجود تاج نوع دلتا نیز این وضعیت را ایجاد می کند ناراحت کننده تر انجام داد

مسعود مردانی ، پزشک بیماری های عفونی گفت: “احتمال انتقال چند ثانیه ای فرد آلوده به ویروس دلتا بیش از ویروس های دیگر است و شما را آلوده می کند. اوایل آنها در مورد ویروس ووهان گفتند که اگر من و شما ماسک از راه دور نداریم اگر کمتر از یک متر به مدت 15 دقیقه با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم ، بیماری را از یکدیگر می گیریم اما اکنون آنها می گویند که این ارقام به ثانیه ها و دقیقه ها رسیده اند.

وی افزود: من یك مشتری داشتم كه می گفت فرزند ما به یك جشن تولد دعوت شده است و اگرچه كودك ماسك پوشید و بلافاصله مراسم را ترك كرد اما وی توضیح داد لحظه برداشتن ماسك به ویروس آلوده شده است. “در مجموع ، از آن روز تولد ، 13 تا 14 کودک برای درمان تاج به ما مراجعه کرده اند ، فقط یک ماسک دارند که آنها را هنگام تولد برداشته اند.

بیشتر بخوانید  سواد رسانه ای چیست و چرا اهمیت دارد؟ آشنایی با روش‌های کسب این مهارت

اعزام پزشک و پرستار از شهرداری تهران به سیستان و بلوچستان

از سوی دیگر ، امروز مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اعلام کرد که با پیشنهاد و دستور شهردار تهران برای کمک به شهروندان در سیستان و بلوچستان نیروهای کادر پزشکی شهر سالم به استان اعزام می شوند.

حمید چوبین درباره اعزام برخی از کادر پزشکی این شرکت به سیستان و بلوچستان گفت: طبق دستور و پیشنهاد شهردار تهران ، مقرر شد گروه هایی از پزشکان و پرستاران از شهر سالم به سیستان و بلوچستان برای کمک به بیماران اعزام شوند. در این استان “

وضعیت دشوار در هرمزگان

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت امروز گفت: طبق آماری که از استان گرفته شده است هرمزگان من دیشب آن را دریافت کردم ، ما در این استان تحت فشار زیادی هستیم و به دلیل باریک بودن تخت بیمارستان با مشکلاتی روبرو هستیم. ما در سیستان و بلوچستان نیز گرفتار شدیم.

نمکی ادامه داد: درمان سرپایی بیماران در مراکز 16 ساعته و در مراکز موقت بیمارستان ادامه دارد. در قله چهارم دیدیم که این تجربه موفق ترین تجربه در طول تاجگذاری است و در قله چهارم ، با وجود بیشتر موارد ، یک سوم مرگ در قله سوم داشتیم.

حریرچی از مردم عذرخواهی می کند

معاون وزیر بهداشت برای پایین بودن میزان واکسیناسیون کرونر در کشور عذرخواهی با توجه به تأخیر در روند واکسیناسیون تاج ، وی همچنین بر لزوم پیروی از پروتکل های بهداشتی برای دستیابی به ایمنی جمعی تأکید کرد.

ایرج حریرچی گفت: ما مشکلات مردم ، تجار ، کارگران ، کشاورزان ، بیکاران و غیره را می شناسیم و درک می کنیم و همچنین درد و عذرخواهی مردم هستیم که هنوز نتوانسته ایم واکسیناسیون کاملی انجام دهیم. “

بیشتر بخوانید  بروز اختلال جهانی در اینستاگرام

وی افزود: ما متواضعانه از مردم می خواهیم صبور باشند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا چند هفته و ماه های آینده ، دامنه واکسیناسیون در کشور بسیار سریع رشد می کند و به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون دست می یابیم.

تکمیل پنجمین زایمان واکسن کرونا با ورود 444 هزار دوز به کشور

اما امروز سرانجام خبر واکسیناسیون تاج در کشور اعلام شد و دبیرکل جمعیت هلال احمر 444000 دوز دریافت کرد. واکسن تاج وی کشور را مطلع کرد و گفت که محموله پنجم به اتمام رسیده است.

محمد حسن قوسیان مقدم با اعلام اتمام پنجمین محموله 1.5 میلیون دوز واکسن کرونا از جمعیت هلال احمر ، افزود: پنجشنبه هفته گذشته هفته گذشته پنجمین محموله واکسن کرونا را با 1.56 میلیون دوز خریداری کرد و من تحویل داده ام. خمینی به وزارت بهداشت.

وی خاطرنشان کرد: ساعاتی قبل ، در بیستممین روز تیرماه سال 1400 ، محموله پنجم باقیمانده 444000 دوز توسط جمعیت هلال احمر وارد و به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

به همین ترتیب ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، به دلیل سرعت بیشتر فرآیند واکسیناسیون در طول هفته ، در سراسر کشور ، او از هموطنان عزیز خود خواست ، اگرچه از مراجعه به مراکز واکسیناسیون گسترده خودداری می کرد ، اما در وب سایت salamat.gov.ir ثبت نام کرده و منتظر بازدید پیامکی باشد

فرصت تکمیل واکسیناسیون ایرانیان تا ماه فوریه

مصطفی غنی ، عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: “من فکر می کنم همه ایرانی ها می توانند واکسیناسیون خود را در ماه فوریه انجام دهند.”

بیشتر بخوانید  قهرمانان سابق تکواندو به جلسه با پولادگر دعوت شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای مشورتی اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش واکسن در ایران تولید می شود ، توضیح داد: در حال حاضر دولت بودجه های مختلفی را برای تحقیق و تولید واکسن Covid _19 اختصاص داده است که امیدواریم برای همه واکسن های تولید شده در بهتر است اگر بودجه لازم دو برابر شود و برای تحقیق و تولید واکسن کرونر در اختیار سه شرکت قرار گیرد.

وی با اشاره به سابقه بهداشت و پزشکی کوبا در جهان اظهار داشت: کوبا از نظر تجهیزات پزشکی و دارویی بسیار قدرتمند بوده و موسسه پاستور نیز از نظر تولید واکسن سابقه درخشانی دارد. بنابراین ، با توجه به تولید انبوه واکسن های ایرانی و کوبایی ، می توان امیدوار بود که در کنار واکسن های دیگری که در کشور تولید می شود ، در ماه های آینده مردم عزیز نیز واکسینه شوند و این ویروس ناخوشایند نابود شود.

۲۳۵۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید