آثار استاد آذری زادی خلا V ادبیات کودکان را پر می کند – اخبار یزد – تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شویدمحمد صالح جوکار ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی یزد ضمن بازدید از بخشهای این کتابخانه اظهار داشت: این کتابخانه کار بسیار خوبی انجام داده و فضا به گونه ای طراحی شده است که شرایط یادگیری خانواده را فراهم کرده است.

وی با اشاره به بخشهای مختلف کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان در این کتابخانه گفت: ایجاد دسترسی به کتابهای الکترونیکی ، چاپ و چاپ در این کتابخانه نیز اقدام بسیار خوبی است که انجام شده است.

در سالگرد درگذشت استاد مهدی آذری زادی و روز ادبیات کودک و نوجوان ، نماینده بخش های یزد ، اشکذر و ندوشن ، با گرامیداشت یاد و خاطره آذر یزدی به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران ، گفت: نخبگان در حوزه ادبیات کودکان او نوجوان بود و همه ما در بزرگی داریم.

جوکار خاطرنشان کرد: استاد مهدی آذر یزدی موفق به شناسایی ادبیات جدیدی در زمینه کودکان و نوجوانان شد و با توجه به فقری که در این زمینه داشتیم ، با ابتکار ، خلاقیت و ذهن باز خود موفق به غنی سازی این ادبیات شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: کتابخانه به عنوان نمادی از فرهنگ ، علم و ادبیات یک جامعه دیده می شود و هر جامعه ای که با کتابخانه سر و کار داشته باشد قطعاً موفق است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ دینی که داریم و جامعه حاکم و با توجه به تفکر دینی جامعه ما ، قطعاً آشنایی دیگران با این تفکر خصوصاً در زمینه های علمی و هنری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه دانش آموزان باشد/ عفت زدایی توطئه دشمنان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رئیس کمیته داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که محور انقلاب اسلامی در ایران فرهنگ ، علم و ادبیات است ، قطعاً نگاه متفاوتی به کتابها و کتابخانه ها نسبت به سیستم های سیاسی که اینها را ندارند ، خواهد داشت. موارد “

جوکار افزود: آنچه می خواهیم افزایش فضای کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه استان یزد است که یک استان تاریخی است و افرادی که در گذشته با خلاقیت و ابتکار این معماری و تمدن را در اینجا بنا کردند باید پیشرفت بیشتری داشته باشند در این منطقه.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز از این ساختارها در تنوع خود به خوبی استفاده شده و یک فرصت تاریخی بسیار خوب برای ما است.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ ، کتاب و ادبیات ، افزود: البته فضاهای کتابخانه ای استان یزد باید متناسب با این مارک جهانی که شهر یزد دارد و خواهد داشت ایجاد شود. “

انتهای پیام / 781 / ش

دیدگاهتان را بنویسید