سالی: اعتبار انتخابات شورای شهر مازندران تأیید شد


به گزارش خبرگزاری فارس سارس ، سید علی سلیلی ظهر امروز در ارتباط با روند انتخابات شورای اسلامی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه بزرگ تلاش های ارزنده ای برای افزایش مشارکت مردم انجام داده است.

وی گفت سه انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران برگزار شد. مجلس خبرگان و انتخابات شورای شهر و روستا برگزار شده است ، وی گفت: انتخابات باشکوه در 3000 روستا و 62 شهر برگزار شده است.

دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان مازندران درباره وظیفه انتخابات در استان مازندران گفت: ما باید نگاه جدیدتری به موضوع شوراها داشته باشیم و قوانین مربوط به انتخابات شوراها باید بررسی شود.

وی با اشاره به شکایت مردم و برخی کاندیداها از روند تعیین و تأیید صلاحیت ها ، گفت: برخی از اعضای شورا از شرح و وظایف شورا بی اطلاع هستند و انتظار می رود مجلس انقلابی نظارت دقیق تری بر قوانین شورا داشته باشد . “

سلیلی با اعلام اینکه بیش از 4000 صندوق رای در 22 شهر برنامه ریزی شده بود ، گفت: نزدیک به 6000 ناظر عمومی فعال بوده و با این حجم از نظارت ، تخلفات مهندسی و سیستمی را مجاز نمی داند.

وی با اعلام اینکه انتخابات با مشارکت 60 و 7 درصدی برگزار شد ، گفت: اگر روند رأی گیری از همان ساعت اول بر اساس اصول اجرایی بود مشارکت بیش از 60 درصد بود.

دبیر اجرایی کمیته مشاهده انتخابات شورای اسلامی استان مازندران با اعلام اینکه اعتراضات زیادی علیه انتخابات صورت گرفته است ، گفت: “یکی از اعتراضات جدی است و به کمیته مرکزی نظارت بر انتخابات موکول شده است. و منتظر نظر مدیران مرکز هستیم.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران شناسایی 34433 بیمار جدید / 292 مرگ در 24 ساعت گذشته - اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم

وی گفت: این دیدگاه است که باید از انتخابات محافظت شود ، اما ما با بخشنامه های قانونی روبرو هستیم که باید مطابق قانون اتخاذ کنیم.

سلیلی با اعلام اینکه پس از انتخابات ساعت دو بامداد ، آرا in انتخابات ریاست جمهوری ، خبرگان رهبری و سپس آرا the شورا شمارش شد ، گفت: “بسیاری از نامزدها توسط داوطلبان در مرحله دور معرفی شدند. جلسات ساعت و در نظر گرفتن قوانین. “مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی گفت که برای تعیین تکلیف انتخابات ، باید رای دادگاه ما گفتیم: هیئت نظارت برای هرگونه اقدام و تصمیم گیری در روند انتخابات به مجوز قانونی احتیاج دارد.

سلیلی خاطرنشان کرد: هیئت نظارت ما در 22 شهر استان مازندران صحت انتخابات در استان مازندران را تأیید کرد و این افتخار برای مردم استان مازندران به ثبت رسید.

انتهای پیام / 86004 / غ


دیدگاهتان را بنویسید