اتمر: اگر طالبان برنامه ای برای آینده دارند ، بگذارید مردم تصمیم بگیرند – خبرهای آسیا – اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


با توجه به خدمات منطقه ای آژانس تسنیم، حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان می گوید که برنامه صلح دولت به دنبال ایجاد یک دولت فراگیر ، تفکیک قوا ، انتقال و انتخابات است و مهمترین مسئله برای دولت تعیین آینده کشور با اراده آزاد مردم افغانستان است.

وی افزود: هر پیشنهادی که دولت مطابق با این اصل اساسی و حق اساسی مرگ در افغانستان روی میز بگذارد ، با سایر مفاد این پیشنهاد انعطاف پذیر خواهد بود.

اتمر در گفتگو با فارین پالیسی گفت: “انتخابات فقط برگزاری انتخابات نیست ، بلکه فرآیندی اساسی در تعیین آینده افغانستان است که نتیجه نهایی آن باید مورد قبول مردم افغانستان و جامعه جهانی باشد.”

وزیر امور خارجه افغانستان ادامه داد: ما به طالبان پیشنهاد می دهیم که به صلح بیایند و با هم به دولت بپیوندند ، بنابراین آنها فرصتی برای اثبات ارزشمند بودن دیدگاه های خود خواهند داشت.

وی گفت: “اگر آنها به نظرات ، ایده ها و برنامه های خود اطمینان دارند ، باید آن را توضیح دهند و مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند كه این همان چیزی است كه آنها می پذیرند.”

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  فال حافظ امروز | سرنوشتت رو با حافظ ببین که خبرهای خوبی برات داره! | معجزه‌ای که منتظرش بودی اتفاق افتاد! + تفسیر دقیق

دیدگاهتان را بنویسید