میاندوآب اولین شهر سبز آذربایجان غربی اعلام شده است



بهرام کاظمی روز یکشنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه 99.5 درصد خانوارهای میاندوآب از نعمت بنزین برخوردار هستند ، اظهار داشت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری این شهر از جمله میاندوآب ، چهار برج ، باروک و بکتاش از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی افزود: علاوه بر این از 192 روستای میاندوآب ، 165 روستا دارای بنزین هستند و با این اوصاف 98 درصد از جمعیت خانوار روستایی این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

رئیس اداره گاز میاندوآب با بیان اینکه حدود 832 خانوار از جمله 30 روستا در مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان باروق فاقد گاز هستند ، گفت: با توجه به هزینه گازرسانی و منشعب سازی مطالعات لازم در این زمینه انجام شده است. در این روستاها سه خانوار است. این برابر با هزینه انشعاب برای یک منطقه عادی است ، بنابراین ما منتظر توافق مقامات فوق هستیم تا مرحله مذاکره در مورد گازرسانی به این روستاها را به پایان برسانیم.

کاظمی گفت: این هفته دولت کار بر روی پروژه گازرسانی برای دو روستای دیگر از جمله دالیکوداش و شیریناب را از توابع مرکزی با 232 خانوار آغاز می کند.

میاندوآب بیش از 93000 مشترک گاز دارد

وی افزود: تاکنون 93 هزار و 853 انشعاب گاز در شهر میاندوآب نصب شده است که 25 هزار شاخه آن در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری است که از این تعداد 8،02 در چهاربرج و 5 هزار و 500 در بارو است.

وی گفت: 51 هزار دانشمند در این شهر نصب و هزار و 620 کیلومتر خط لوله ، پنج ایستگاه کاهش فشار خارج از شهر و 35 ایستگاه کاهش فشار در شهرستان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید  واکنش کنعانی نسبت به اهانت به قرآن کریم در سوئد

رئیس اداره گاز میاندوآب با اشاره به افزایش 17 درصدی مصرف گاز در سال گذشته نسبت به سال 98 در این شهرستان گفت: سال گذشته میاندوآب در مجموع 425 میلیون متر مکعب گاز مصرف کرد.

کاظمی افزود: در این شهرستان 55 درصد مصرف گاز در حال حاضر در بخش محلی ، 9 درصد در بخش حمل و نقل ، 7 درصد در بخش کشاورزی ، 24 درصد در بخش صنایع و مابقی در بخشهای دیگر است.

مشترکان گاز بیمه حوادث هستند

وی افزود: در رابطه با تأمین گاز برای جبران خسارت ناشی از حوادث گاز طبیعی ، قراردادی با عنوان بیمه حوادث با یکی از شرکت های بیمه منعقد شده است که به عنوان حق بیمه محاسبه می شود 2000 ریال در هر ماه به حساب مشترکان خانه. “می توان گفت که این مبلغ در حساب های روستایی ، خانگی و تجاری هزار ریال و در تجارت روستایی 500 ریال است.

وی با بیان اینکه در صورت بروز حادثه برای مشترکین و حتی ساختمان های مرتبط با آن ، این بیمه خسارت پرداخت می کند ، گفت: تعهد این بیمه در زمینه فوت 2 میلیارد و 490 میلیون ریال ، از کارافتادگی و از کارافتادگی برای هر شخص سه میلیارد و 500 میلیون ریال و خسارت مالی پنج میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه ملاک پرداخت این تعهدات گزارش آتش نشانی و پلیس 110 است گفت: بر اساس این گزارش ها اداره گاز مفصل آسیب دیده را در بیمه معرفی می کند ، افزود: نیازی به انعقاد قرارداد نیست با مشترکین به طور خودکار اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  این لوکوم سالم و خوشمزه خونگی رو از دست نده! | طرز تهیه دسر لوکوم پرتقالی +ویدئو

میاندوآب با بیش از 277000 نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و پس از ارومیه و هوی آن سومین شهر پرجمعیت استان است.

دیدگاهتان را بنویسید