زاخارووا: آمریکا تقسیم شده است


به گزارش گروه بین الملل فارس ، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت که برخی از قوانینی که اخیراً در چندین ایالت آمریکا تصویب شده است ، حاکی از شکاف موجود در این کشور و همچنین جنگ های فرهنگی در حال رشد در ایالات متحده است.

وی گفت: “ایالات متحده تقسیم شده و جنگ های فرهنگی پیچیده تر شده و اکنون توسط قانون تضمین شده است.”

وی همچنان توجه را به تعدادی از قوانین اخیر مصوب در برخی از ایالت های آمریکا جلب کرد.

براساس آژانس خبری روسی “تاس” ، یکی از آنها به ویژه دستور دادستان کالیفرنیا است که سفر مقامات دولتی را به مکان های دیگر منع می کند. به گفته این دیپلمات روسی ، دلیل این امر دیدگاه های مختلف سیاسی ساکرامنتو در کالیفرنیا در مقایسه با مواضع 17 کشور در مورد مسائل جنسیتی است.

این دیپلمات روسی ادامه داد: به طور کلی ، حتی با توجه به منطق پیچیده ایدئولوژی لیبرال چپ آمریکا ، بسیاری از قانون گذاران در سطح منطقه متوجه می شوند که عبور از برخی مرزها ، به ویژه در مورد مسائل مربوط به کودکان و جوانان غیرممکن است. “اما دیکتاتوری لیبرال دیدگاه دیگری دارد. مقامات کالیفرنیا دیگر درگیر سایر امور فدرال ایالات متحده نخواهند شد.

وی افزود: نمی توان منتفی دانست كه ممنوعیت سفر فقط آغاز فشار از سوی ثروتمندترین ایالت آمریكا به مناطق كم برخوردار است.

به گفته زاخاروا ، برخلاف وی ، قانون منطقه ای دیگری در حال بررسی است. فلوریدا کالج ها و دانشگاه ها را مجبور به نظارت بر آزادی دیدگاه های سیاسی جوانان کرده است.

بیشتر بخوانید  5 کیلوگرم مواد مخدر در شیراز کشف شد - خبرگزاری شهردار اخبار ایران و جهان

این دیپلمات توضیح داد که این اشاره به کنترل سیاسی در انتشار آزادانه نظرات دانشجویان تحت بدترین دیکتاتورهای قرن گذشته دارد و گام دیگری در جهت مجازات “جرم فکر” است.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید