192 بیمار از استان فارس در تاج نوع دلتا



مهرداد لطفی روز یکشنبه در سیصد و پنجمین نشست رهبری تاجگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت مشارکت مردم در کنترل تاج و کاهش خطرات این بحران تأکید کرد و اعلام افزایش درصد موارد تاج مثبت در استان فارس در روزهای اخیر ، کاهش پروتکل های بهداشت جامعه یکی از عوامل اصلی در این زمینه است.

وی با هشدار اینکه تاج در گوشه گوشه جامعه در کمین است و معتقد است افزایش توجه عمومی و اطلاع رسانی در مورد رعایت مشکلات بهداشتی در جامعه در این زمینه م effectiveثر است و افزود: نقش مردم در مقابله با تاج و کنترل آن مهم و مهم است کلید لازم است همه قشرهای جامعه و افراد در گروه های مختلف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات و اجتماعات خانوادگی ، با مجموعه بهداشت و درمان همکاری کنند.

لطفی همچنین با مطالعه روند واکسیناسیون در فارس ، یکی از راه های موفقیت در کنترل شریان کرونر را واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و افزود: روند تهیه واکسن کرونر در استان فارس به خوبی پیش می رود و کل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خدمات بهداشتی برای آنها در حال تلاش برای ارتقا و بهبود سلامت مردم در حومه شهر هستند.

وی گفت: اگرچه همه گیری طوقه طولانی شده است ، اما نباید باعث شود كه ما پروتكل های بهداشتی را نادیده بگیریم و دید طبیعی به تاج را به دیگران بیاموزیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، با مرور آخرین شرایط کرونر در استان طی 24 ساعت گذشته ، پذیرش 275 بیمار جدید در این مدت را هشداری نشان دهنده انتقال زیاد ویروس جهش یافته هند به جامعه و نیاز به توجه بیشتر ، رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می کند.

بیشتر بخوانید  لایحه بودجه ۱۴۰۱ فردا از سوی «رئیسی» تقدیم مجلس می‌شود

لطفی همچنین از رهبران و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی شهدای انقلاب و والفجر شیراز به دلیل برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح واکسین تاج در مراکز تزریق واکسن شیراز و همچنین روسای شبکه های بهداشتی درمانی این شهرستان تقدیر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام آخرین بیماری عروق کرونر قلب در استان فارس گفت: 275 هزار و 190 بیمار در استان تا امروز 20 تیر از بیماری شیوع بهبود یافته اند.

عبدالرسول همتی گفت: در طی بحران با Covid 19 در فارس ، در مجموع بیش از یک میلیون و 117 هزار آزمایش تشخیصی از جمله آزمایش مولکولی یا PCR و آزمایش سریع انجام شد که 999 هزار و 937 آزمایش تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه 287 262 بیماران مثبت نهایی با بررسی نمونه های گرفته شده مشخص شدند.

همچنین از ابتدای طرح شهدای حاج کاظم سلیمانی 117371 آزمایش سریع انجام شده است که از این تعداد 19391 مورد به عنوان بیماران مثبت شناسایی شده اند و از ابتدا تاکنون در مجموع 306653 بیمار کوویید شناسایی شده اند. 19 نفر در استان فارس شناسایی شدند.

وی همچنین تعداد کل بیماران مثبت و مشکوک به علائم را که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند ، اعلام کرد و افزود: 1752 نفر افزودند که از این تعداد ، 171 بیمار به دلیل وخامت اوضاع جسمی تحت مراقبت های ویژه در بخش های مراقبت ویژه قرار گرفتند.

این مقام دانشگاه در ادامه از فوت 11 روستایی دیگر در اثر بیماری در روز گذشته خبر داد و در نتیجه تعداد کل مرگ های ناشی از کوید 19 از شیوع را به 4889 نفر رساند.

بیشتر بخوانید  تمیز کردن فرش از مهر و موم در روزهای تاج را تمیز کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به از سرگیری واکسیناسیون گروه های مختلف سنی به ویژه گروه سنی بالای 67 سال ، تیم های واکسیناسیون در دو ایستگاه اتوبوس واقع در بلوار حسینی الهاشیمی (پارک کوهستان دراک) ) و استادیوم پارس ، واقع در شهر میانرود ، پذیرای شهروندانی است که طی دو شیفت صبح از ساعت 6 تا 10 و عصر از ساعت 18 تا 22 پیام کوتاه دریافت کرده اند.

همتی گفت: به دلیل گرمای هوا ساعات کار پایگاه های خودرو در این ساعات محاسبه می شود؛ همچنین در تالار ملاصدرا واقع در شهر گلستان ، تالار سرداران واقع در ابتدای بلوار سرداران ، تالار حضرت علی بن ابی طالب (ع) واقع در شهر صدرا و یک اتاق مراقبت اجتماعی واقع در در کوچه زهرا (س). از ساعت 6 صبح تا پایان حضور مشتریانی که به آنها سفارش داده شده است ، کار تزریق واکسن به پایان رسید.

وی افزود: شهروندان باید با دریافت سامانه بهداشتی salamat.gov.ir ثبت نام كرده و فقط با دریافت پیامك به مراكز تزریق واكسن مراجعه كنند.

دیدگاهتان را بنویسید