رئیس اتحادیه رستوران داران شیراز: ما از سلطنت رنج زیادی کشیده ایم



کوروش باصری صالحی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اتحادیه رستوران ها و صندلی های سنتی شیراز یکی از فعال ترین اتحادیه ها در شهر شیراز و حومه آن است که در خارج از شانزده دسته شامل رستوران ها ، صندلی های سنتی در خارج از آن قرار دارد. کانکس ، پذیرایی ، دفاتر تشریفاتی ، باغ ها ، چایخانه های سنتی و غیره.
وی ادامه داد: اتحادیه 1250 عضو دارد که از این تعداد 800 نفر دارای پروانه کسب دائمی و 450 نفر دارای پروانه کسب هستند.
صالحی افزود: در حال حاضر حدود 1000 واحد صنفی در شیراز فعالیت می کند و هر واحد صنفی حداقل پنج تا ده نفر مشغول به کار هستند و حتی واحدهای صنفی با نیروی کار 180 تا 200 نفر نیز داریم. در واقع ، اگر به هر واحد صنفی با 10 کارگر نگاه کنیم ، می توان گفت حدود 10 هزار نفر در این واحدهای صنفی کار می کنند.
وی گفت: شیراز یک شهر صنعتی نیست ، از مدت ها قبل یک شهر توریستی محسوب می شده است. پتانسیل این کلانشهر در زمینه گردشگری و استقبال چشمگیر بازار غذای سنتی ایران در کافه های قدیمی ، شیراز را به شهری توریستی تبدیل کرده است.
صالحی تعطیلی تدریجی رستوران ها و کافه های سنتی را از عمده ترین مشکلات افراد شاغل در این صنف می داند و می افزاید: کلاس و نه. هیچ حمایتی از جمله معافیت های مالیاتی و معافیت های تأمین اجتماعی وجود ندارد. اگرچه گاهی اوقات آنها تصمیم گرفتند از افرادی که در این کلاس فعال هستند حمایت کنند ، اما شرایط مطلوبی برای تأثیرگذاری این حمایت فراهم نبود.
این فعال صنفی گفت: اخیراً یک مقام بهداشتی اعلام کرد که رستوران ها محل شیوع بیماری عروق کرونر قلب هستند ، اما من به عنوان رئیس انجمن رستوران ها و غذاخوری های شیراز و شخصی که سالها تجربه در این زمینه دارد می توانم جرات کنید. “که این درست نیست.
وی ادامه داد: در واقع رستوران ها و کافه های سنتی تلاش زیادی برای رعایت اصول بهداشتی انجام می دهند و بدون شک با از بین بردن این بیماری ، همه افراد فعال در این گروه مطابقت با پروتکل های بهداشتی یکسان را در برنامه روزانه خود قرار می دهند. ویرایش شده “
صالحی افزود: نه تنها افراد فعال در این صنف پشتیبانی نمی شوند ، بلکه این کلاس مورد علاقه بسیاری نیست.
وی ادامه داد: “البته ، بسیاری از مشکلات ما قبل از شیوع بیماری کرونر قلب برمی گردد.” در واقع ، بیشتر مشکلات در این کلاس از زمان ایجاد قانون مالیات بر ارزش افزوده بوجود آمده است. متأسفانه در مورد قوانین ارزش افزوده تصمیمات خوبی اتخاذ نشده است و این قوانین به درستی در کشور اجرا نمی شوند.
صالحی تأمین غذا را یکی از نیازهای اساسی مردم می داند و می گوید: در هیچ کجای دنیا ارزش افزوده غذایی وجود ندارد و حتی مالیات زیادی برای افراد فعال در صنایع غذایی در نظر گرفته نمی شود. اما امروز در کشور ما بیشترین بار مالیاتی بر دوش تولیدکنندگان مواد غذایی و کسانی است که برای مردم سرگرمی تولید می کنند.
وی سود اختصاص یافته برای واحدهای فعال در این صنف را 20 درصد عنوان کرد و گفت: هنگام بحث مالیات ، به جای اینکه مسئولان به افرادی که در این صنف فعال هستند نگاه کنند ، آنها به دنبال درآمدزایی هستند.
صالحی مشکلات مالیات ، تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری را از دیگر مشکلات افراد شاغل در این اتحادیه دانست و گفت: این واحد صنفی با بسیاری از مشاغل و افراد دیگر در ارتباط است و در چنین شرایطی همه این موارد به صورت زنجیره ای تحت تأثیر قرار می گیرد. Са.
وی اظهار داشت: اتحادیه صنف رستوران ها و غذاخوری های شیراز از زمان شیوع تاج تاکنون تمام تلاش خود را برای بستن اصناف در شرایط بحرانی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی مطابق با مقامات کشور برای مقابله با این بیماری انجام داده است. بنابراین ، در شرایط فعلی که این اتحادیه با مشکلات زیادی روبرو است ، از مسئولان می خواهیم که توجه بیشتری به این صنف داشته باشند.
وی ادامه داد: اتحادیه رستوران ها و کافه های شیراز می تواند توسعه یابد و اگر یارانه متعلق به آن اتحادیه باشد ، مطمئن باشید که هیچ فرد بیکاری در شیراز وجود نخواهد داشت.
صالحی با اعتقاد به اینکه تعطیلی رستوران ها و کافه های سنتی باعث افزایش آسیب های اجتماعی و عواقب ناگوار در جامعه می شود ، گفت: افرادی که در این صنف فعال هستند نیاز به توجه و توجه ویژه مسئولان دارند. ما انتظار داریم مسئولان از حمایت خود از ما دست برندارند. امیدوارم مسئولان و سیاستمداران اقدامات و مقدمات لازم را برای حل مشکلات فعالان این اتحادیه انجام دهند.

بیشتر بخوانید  ورزشگاه جویبار نقاهتگاه موقت بیماران کرونایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید