مراکز تزریق واکسن به محل انتقال ویروس ها تبدیل می شود / درگیری بیشتر کودکان و نوجوانان از علائم ویروس دلتا است


به گزارش خبرگزاری فارس مسعود مردانی در برنامه طبیب ، با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در ایران هنوز بسیار کم است ، وی گفت: “تقریبا شش میلیون دوز واکسن واکسینه شده و حدود یک و نیم میلیون نفر دو و بیش از چهار میلیون نفر یک دوز دریافت کرده اند که تقریباً واکسینه نشده است و خبر بد این است که برخی از افراد واکسینه شده نیز ویروس دلتا را دریافت کرده اند که نشان می دهد این واکسن 100٪ ایمن نیست.

وی گفت: “اما این واکسن هیچ کاری برای جلوگیری از مرگ و جلوگیری از شکل شدید افراد نمی کند. در هر صورت ، علم واکسیناسیون هر روز پیشرفت می کند و جهش ها را کنترل می کند.” امروزه در کشور ما گونه های دلتا در 25 استان شناسایی شده است و در صورت ادامه این روند می تواند به همه استان ها سرایت کند ، اما این گونه از نظر پیشگیری و درمان با سایر ویروس ها نیز متفاوت است. ویروس کرونا مالک نیست

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: علائم شامل درگیری بیشتر کودکان و نوجوانان ، میزان انتقال در خانواده ، گسترش سریع ریه ها و حتی مرگ و میر بالاتر است ، اگرچه برخی از آنها هنوز بدون علامت هستند. همچنین تب مداوم ، تنگی نفس پیش رونده ، احساس فشار بر قفسه سینه از جمله علائم ویروس دلتا است و در این حالت باید به پزشک مراجعه کنید تا بیماری پیشرفت نکند. علائم درگیری ریه همان تب مداوم ، تنگی نفس ، به ویژه در کودکان ، و تنگی نفس تنگی نفس و کمبود اکسیژن و سیاه شدن لب در کودکان است.
مردانی با اشاره به اینکه این واکسن شش هفته پس از درگیری می تواند به تاج تزریق شود ، گفت: “ما باید در توزیع واکسن تجدیدنظر کنیم ، مشکلی که داریم این است که پدربزرگ و مادربزرگ در تاج هستند.” چندتایی این جاست ما آنها را از ماه بیرون آوردیم ، آنها را در مراكز جمع آوری كردیم و این مراكز را به محلی برای انتشار ویروس تبدیل كردیم. ما بیماران زیادی داشتیم كه در این مراكز بیمار شدند ، به طوری كه بسیاری تصور می كنند به دلیل واكسن بیمار شده اند سیستم ثبت نام تزریق. و حتی مراکز 24 ساعت فاصله دارند در قالب تماس های واکسیناسیون آنلاین و برنامه ریزی شده ، حتی بخش خصوصی می تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید  معمای چوب کبریت ۱=۱-۱۴ را با یک حرکت سریع و حرفه ای حل کنید!

وی گفت: بیمارانی داریم که در سفر خود به ارمنستان برای واکسیناسیون به ویروس آلوده شده اند. – در این صحنه ها ، جایی که می بینید افرادی به ارمنستان سفر می کنند ، هیچ پروتکلی دنبال نمی شود و متأسفانه این اجتماعات بهترین مکان برای انتقال ویروس است. ”

وی در پاسخ به این سال که کدام واکسن ها برای کودکان بهترین است ، گفت: یک مطالعه نشان داد که Pfizer و Modern در سنین 12 تا 18 سالگی 100 درصد پاسخ دریافت کرده و حتی از بزرگسالان نیز م effectiveثرتر هستند ، اما کودکان در بیشتر موارد در معرض خطر نیستند و بنابراین اولویت نیست

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن می تواند منجر به مرگ شود افزود: شوک و مرگ می تواند پس از هر بار تزریق اتفاق بیفتد. حتی واکسن بیماری های دیگر نیز این عوارض را دارد ، اما آمار بالایی برای کاهش هزینه واکسن وجود ندارد. ، ما توصیه می کنیم افراد برای جلوگیری از این شوک ها نیم ساعت پس از تزریق به مرکز نزدیک باشند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی در مورد شدت بیماری از نظر عفونت مجدد نیز توضیح داد: قانون کلی این است که بیماری برای بار دوم خفیف تر است ، اما در مورد این ویروس هند ممکن است کمی متفاوت باشد ، بنابراین 100٪ نیست

در پایان ، مردان گفتند: “در پیک چهارم ، بیشتر تخت های بیمارستان پر بود ، بنابراین ما به کمیته ملی پیشنهاد دادیم که RemedSivar را به صورت سرپایی به بیماران بدهیم و بیماران دیگر را در بیمارستان بستری نکنیم ، که این یک تجربه است. ” حالت خوبه در همه بیمارستانها اجرا شد و خوشبختانه شاهد موفقیتهای بالای این پروژه بودیم که البته همراه با این پروژه برای اکسیژن درمانی کمک زیادی به درمان بیماران کرد و جان بسیاری از هموطنان را نجات داد.

بیشتر بخوانید  آیا آمریکا به ایران پیام داده است؟

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید