اطمینان از یک ازدواج آسان لذت جامعه را به همراه دارد



راضیه جهانیان روز یکشنبه به مناسبت هفته ازدواج در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برنامه های هفته ازدواج خانواده امسال از 12 تیر با شعار “پویایی و نشاط جامعه ای با ازدواج آسان” آغاز می شود ، اظهار داشت: به مناسبت هفته ازدواج و برای ادامه اجرای بندهای 2 و 4 سیاست های مشترک خانواده که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است ، برنامه های مختلفی با هدف افزایش آگاهی جوانان از معیارهای ازدواج آسان و سالم در حومه شهرها با در نظر گرفتن شرایط Covid -19 اپیدمی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی.

وی مسابقات شعاری را برای خواندن ازدواج های سالم در شهرها ، برگزاری سمینارها و جلسات آموزش مجازی برای جوانان ، ارائه آموزش و مشاوره رایگان در کلیه مراکز بهداشتی درمانی جامع و مراکز بهداشتی با شعار “داشتن یک ازدواج آسان و سالم ، داشتن مهارت” برگزار کرد. انتخاب شوهر ، برقراری رابطه عاطفی و زناشویی بسیار مهم است. ”

کارشناس بهداشت جوانان دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: اصل ساده زندگی در فرهنگ اسلامی ایرانی بسیار مهم و مورد تأکید است ، بنابراین توجه به سبک زندگی اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج باعث راحتی و آرامش در زندگی است. .

جهانیان افزود: رسیدگی به این موضوع برای والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است در شرایط فعلی اپیدمی کوید 19 ، و ما باید سعی کنیم فرهنگ را از تجمل برگزاری عروسی پس از دوران کرونا دور نگه داریم.

وی تأکید کرد: جامعه ایران به دلیل وابستگی به فرهنگ ناب اسلامی می تواند از فرصتی که در زمان تاجگذاری ایجاد شده استفاده کند و یک فرهنگ بیولوژیکی ساده را نهادینه کرده و از تجمل گرایی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  ستاره ای در قلب سرطان آسمانی!

این کارشناس بهداشت جوانان از دانشگاه علوم پزشکی همدان ایجاد دوستی و رحمت بین زوجین را از مهمترین تأثیرات ازدواج می داند که این پدیده ای بسیار ارزشمند و مورد تأکید قرآن کریم و آموزه های دینی است.

یاهانیان ادامه داد: یک ازدواج سالم زمینه مناسب روابط اجتماعی ، سلامت روحی و جسمی است و افراد متاهل کمتر از افراد مجرد قربانی خشونت های مختلف اجتماعی و همچنین آرامش ، اعتماد به نفس ، تعهد و احساس مسئولیت می شوند. “

وی گفت: “کاهش خشونت در خانواده و جرم و جنایت از مزایای آسان ازدواج است.” “علاوه بر این ، داشتن جامعه ای از شهروندان از نظر عاطفی و رفتاری ، کاهش مهاجرت و افزایش ارزش اموال مردم از مزایای یک ازدواج آسان و سالم است.” این یک جامعه محسوب می شود.

متخصص بهداشت جوانان از دانشگاه علوم پزشکی همدان ، معاون بهداشت. از مزایای یک ازدواج آسان و سالم برای مردان می توان به تلاش بیشتر برای کسب درآمد و امرار معاش ، خطر کمتر روی آوردن به مواد مخدر و مشروبات الکلی ، برقراری ارتباط بهتر با فرزندان و خانواده ، احتمال کمتری برای ارتکاب جرم و خودکشی اشاره کرد.

جهانیان افزود: حمایت بیشتر از زنان در جامعه به عنوان همسر و مادر ، امنیت و آرامش بیشتر ، ایجاد روابط اجتماعی فعال و ایمن تر در جامعه ، روابط بهتر و مناسب تر با همسر و فرزندان ، روحیه خوب و سلامت روانی بیشتر از ازدواج نکردن زنان یکی از مزایای ازدواج آسان برای زنان است.

هفته ازدواج “سالگرد اتحاد آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)” از 12 جولای امسال آغاز می شود و یک هفته به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید  واردات ۳۰ تن شمش طلا در سال ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید