محدودیت های همایش منافقین / توصیه های هیئت دولت سیزدهم / درخواست روحانی از بانک مرکزی



معامله محرمانه آمریكا با طالبان / حضور مقامات آمریكایی در كنفرانس سالانه منافقین / مطالبات دولت سیزدهم یكی از پربازدیدترین موضوعات و اخبار سرویس سیاسی ایسنا بود كه جزئیات آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا ، تازه حوادث اخیر در افغانستان و تأثیرات آن بر کشورهای همسایه از موضوعات مهم خبری امروزه است. عماد آبشناس این کارشناس بین الملل ضمن اینکه ابتکار عمل ایران برای برگزاری گفتگوهای بین افغانستانی را موفقیت آمیز خواند ، معتقد است که توافق محرمانه ایالات متحده با طالبان در دوحه ، بحران و تحولات جاری افغانستان را نشان می دهد.

به گفته هیدرولوژیست ، مشخص نیست که آمریکایی ها در مذاکرات خود با طالبان در دوحه و با سلاح های ارائه شده به طالبان چه کردند ، آنها شرایطی را ایجاد کردند که به سرعت مناطق وسیعی از افغانستان را تصرف کرد.

همچنین پس از مشارکت و سخنرانی تعدادی از مقامات پیشین و فعلی ایالات متحده ، از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین در برلین ، دانیل دوپتریس ، تحلیلگر و ستون نویس آمریکایی برای نشریاتی مانند نیوزویک و واشنگتن اگزمینر ، از این اقدام انتقاد كرد و در صفحه توئیتر خود نوشت: “تصور كنید كه شما در زمینه ایران متخصص هستید و تصور كنید كه مجاهدین خلق جنبش مخالف مردمی است. “و این قانونی است که دولت آمریکا باید از آن پیروی کند.

ماکس آبرامز ، استاد دانشگاه آمریکایی و یک تحلیلگر سیاسی ، پیام دوپتریس را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد: “وقتی صحبت از تغییر رژیم می شود ، سیاست آمریکا این است که تقریباً از همه به جز دولت فعلی حمایت کند.” حتی اگر اندک باشند حمایت خانگی. ، آنها زنان را ستم می کنند یا آنها را القاعده می خوانند.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۸ آبان | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا که تقریباً در کنفرانس سالانه گروهک منافقین سخنرانی می کرد ، از فرصت استفاده کرده و عقاید و ادعاهای خصمانه خود علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و خواستار ادامه تحریم ها علیه ایران شد.

پمپئو در سخنرانی خود با بیان اینکه اعضای گروهک منافقین به دنبال ایران آزاد و دموکراتیک هستند ، از مخالفان ایران خواست که به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند.

بعد از حضور “یانگ یانشا” نخست وزیر اسلوونی در جلسه مجازی گروهک منافقین ، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و اروپای شرقی وزارت امور خارجه ، خانم کریستینا رادی ، توسط سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه احضار شد ایران اساس و بنیاد مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران او را در مورد اعتراض رسمی کشورمان به دولت اسلوونی آگاه کرد.

در روزهای منتهی به پایان دولت دوازدهم و روی کار آمدن دولت منتخب ، مطالبات ابراهیم رییسی از کابینه خود ، به ویژه در انتخاب وزیر خارجه ، بیش از پیش آشکار شد.

در این رابطه اردشیر پشنگ این پژوهشگر روابط بین الملل و سیاست خارجی با بیان اینکه بهتر است وزیری خارجه انتخاب شود که هیچ مواضعی در برابر کشورهای خاص و مختلف منطقه یا در سطح بین المللی نداشته باشد ، معتقد است: وابستگی بیش از حد و نزدیکی با چین و روسیه می تواند اثربخشی سیاست خارجی و حتی ایجاد تهدیدها ، تا آنجا که وابستگی و تعریف همه منافع در ارتباط با کشورهای غربی ، به ویژه ایالات متحده ، می تواند همین کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید  دفاتر در تهران و البرز به مدت 6 روز تعطیل شدند - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

زیرا بحران های زیست محیطی و انرژی در ایران ، رحمتولا نوروزی یکی از اعضای کمیته کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور توصیه می کند که از چهره های علمی و اجرایی در انتخاب وزرای آینده انرژی و کشاورزی استفاده کند.

هم مهدی شاه میرزا وی با مطالبات اصلاح طلبان از کابینه اصلی تأکید می کند که برای حل مشکلات کشور به کابینه تکنوکرات و عملگرا با روحیه ضد شعار و ضد پوپولیست نیاز است.

توصیه ها جعفر زنگ زده یکی از اعضای کمیته کشاورزی مجلس به سیدابراهیم رئیسی انتخاب افراد با دانش و اراده را گفت و تأکید کرد که وزرای دولت سیزدهم باید از سیاست پرهیز کنند. در مکتب انقلاب فهمیدیم که کارمندان بدون حاشیه و جهاد به مردم خدمت می کنند وضعیت بهتری داریم.

اظهارات رئیس جمهور در بیست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این یکی از خبرهایی بود که مخاطبان را به خود علاقه مند کرد.

خجات الاسلام و المسلمین حسن روحانی وی در این جلسه با اشاره به برخی ابهامات و اظهارات در مورد دریافت ارز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و نحوه انجام تعهدات خود در حوزه عمومی و جامعه ، اظهار داشت: بانک مرکزی باید شفافیت ، دقت و جزئیات مربوط به مبلغ را ارائه دهد. تعهدات ارزی و تعهدات تسویه شده. تفکیک را در سالهای مختلف اعلام کنید و با توجه به سو different ظن های مختلف ایجاد شده ، در این زمینه توضیح دهید.

لهجه فرمانده ناوگان (نداجا) وی در مورد امنیت مرزهای آبی کشور امروز یکی از پربازدیدترین افراد بود و گفت: “امنیت مرزهای آبی ما بسیار بالا است و امکان ندارد یک کشتی قصد اشغال این منطقه را داشته باشد و از آنجا نظارت نشود زمان به زمان. در حال حاضر “هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی و نیروی هوایی ظرفیت خوبی ایجاد کرده اند ، بنابراین مناطقی که مأموریت نظامی دارند و حتی مناطقی که در مأموریت سپاه هستند کاملاً امن هستند. حضور اسرائیل در جغرافیای ما مانند یک رویا است.

بیشتر بخوانید  مشخصات مهاجمان پرسپولیس در کارنامه نورولاهی

دریادار حسین هانسادی همچنین به استقرار یک نیروی دریایی در اقیانوس اطلس اشاره کرد و گفت که آمریکایی ها در سالهای اخیر پایگاههایی را در اطراف ما ایجاد کرده اند و امروز وقتی پنج هزار کیلومتر با ما فاصله داشت وحشت کردند. این ترس به این دلیل است که حضور ایران ناقض هژمونی ایالات متحده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید